بازگشت روستاییان سیل زده دزفول به محل سکونت خود

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول از فروکش کردن آب در روستا‌های این شهرستان و بازگشت اهالی به محل سکونت خود خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد حیدری، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول با اشاره به بارندگی و وقوع سیلاب از اوایل سال ۹۸، گفت: دستور تخلیه دام و اهالی برای ۵ روستای دزفول به طور قطعی صادر شده بود.

وی بیان کرد: ۱۱ روستای دیگر نیز در معرض خطر بودند که به اهالی این روستا‌ها هشدار داده شده بود در صورت بالا آمدن آب نسبت به تخلیه آب اقدام نمایند.

حیدری با بیان اینکه خوشبختانه برای روستا‌های در معرض خطر مشکلی پیش نیامد و تخلیه نشدند اذعان داشت: در حال حاضر اهالی همه روستا‌های تخلیه شده همراه با دام هایشان به روستا‌ها بازگشته و کمپ‌هایی که برای سیل زدگان در نظر گرفته شده بود تخلیه شدند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دزفول در ادامه افزود: با بارش ۳۰ میلیمتری اخیر دبی رودخانه دز در روز‌های اخیر به یکهزار متر مکعب بر ثانیه افزایش یافت که با پایان بارندگی به تدریج کاهش خواهد یافت.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول درخصوص خسارت‌های سیلاب تصریح کرد: تیم‌های کارشناسی برای ارزیابی خسارت‌های ناشی از سیلاب به مناطق اعزام شده اند و کارشناسان کشاورزی همراه با بنیاد مسکن در حال برآورد خسارت‌های نهایی هستند.

وی شرایط کنونی دزفول را عادی عنوان کرد و بیان داشت: پرداخت خسارت‌های سیلاب سال ۹۵ نیز توسط بانک‌های عامل در دست بررسی است که مطابق با نظر کارشناسان مربوطه پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/گ

کاهش تعداد اردوگاه‌های سیل زدگان در خوزستان

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.