رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران:

جمع‌بندی نهایی درباره‌ ادغام یا جدابودن فجر ملی و جهانی را اعلام می‌کنیم

حسین انتظامی در سومین روز جشنواره‌ جهانی فیلم فجر به سینما فلسطین رفت و از بخش‌های مختلف این رویداد بازدید کرد.

جمع‌بندی نهایی درباره‌ ادغام یا جدابودن فجر ملی و جهانی را  اعلام می‌کنیمبه گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سازمان سینمایی شنبه (۳۱ فروردین ماه) در سومین روز از برگزاری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، از گذر سینما در خیابان برادران مظفر و سینما فلسطین از مراکز برپایی جشنواره بازدید کرد.

وی در این بازدید که رضا میرکریمی دبیر جشنواره و تعداد دیگری از مدیران جشنواره وی را همراهی می‌کردند، گفت: همکاران ما در سازمان سینمایی درباره مسئله ادغام یا جدا بودن دو بخش ملی و جهانی جشنواره فیلم فجر مطالعه و بررسی می‌کنند. تجدید ساختار‌ها با توجه به ماموریت‌های جدید سازمان سینمایی در داخل سازمان و به تبع موسسات وابسته در حال انجام است و بحث نهایی آن تا یک ماه آینده اعلام می‌شود.

وی افزود: یکی از طرح‌هایی که در حال انجام است، این است که همه جشنواره‌ها را ارزیابی و دستورالعمل‌های آن را به شکل پیش نویس آماده می‌کنیم. برای انجام این طرح نظرات سینماگران را جلب و به عنوان یک سند تنظیم کنیم.

حسین انتظامی درباره مهمانان خارجی جشنواره جهانی فیلم فجر توضیح داد: اینکه سینماگران زیادی از همه جای دنیا و حدود ۷۰ کشور در این رویداد حضور دارند، بسیار خوب است به ویژه در شرایط کنونی که آمریکا در تلاش برای تحریم و به انزوا بردن ایران است.

رئیس سازمان سینمایی اضافه کرد: برگزاری این جشنواره تایید می‌کند، سینما توان بالایی برای نمایش فرهنگ و هنر ایران دارد.

وی در پاسخ به خبرنگار ستاد خبری جشنواره جهانی فیلم فجر مبنی بر ارزیابی عملکردش از ۵ سال برگزاری مستقل جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر رشد بسیار خوبی داشته است و از سینمای ایران نیز چنین انتظاری می‌رفت که این جشنواره در هر دوره ارتقا یابد.

رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: ظرفیت‌های این رویداد برای توسعه بازار جهانی سینمای ایران چه در اکران و چه در وی او دی به قدری است که می‌توان هزینه‌ها را متحمل شد و جشنواره را مجزا برگزار کرد.

انتظامی سرپرست سازمان سینمایی همچنین با حضور در پردیس سینمایی چارسو، درباره ادغام جشنواره‌های ملی و جهانی فیلم فجر گفت: طی هفته‌های آینده همه جشنواره‌هایی که توسط سازمان سینمایی برگزار می‌شود را ارزیابی می‌کنیم. من قول داده بودم وقتی پیش نویس جشنواره‌ها آماده شود، از سینماگران و نخبه‌ها بخواهیم که آن را ارزیابی و درباره آن نظر بدهند.

وی در خصوص تغییرات سازمان سینمایی بیان کرد: جواب این سوال را در کنفرانس خبری پاسخ خواهیم داد.

انتظامی درباره تشکیل نشدن جلسات شورای پروانه ساخت و انتقاد برخی کارگردانان از عملکرد این شورا گفت: دستورالعمل شورای نمایش، پروانه ساخت و موسسات تابع سازمان سینمایی ظرف روز‌های آینده منتشر خواهد شد. وقتی بر شفافیت تاکید داریم، وجه مهم آن پیش بینی پذیری است تا افراد بتوانند طبق الگوریتم حاکم فرایند ما را بدانند و حتی مطابق با برنامه سازمان سینمایی زمان ثبت درخواست‌ها اعلام شود. طبق همین مسأله جدول‌هایی برای سال نود و هشت آماده شده است که نتایج آن را اعلام می‌کنیم.

وی درباره ابقا یا رفتنش از سازمان سینمایی اظهار داشت: در بدو ورود به سازمان سینمایی اعلام کردم اگر دو شرط محقق شود، حضورم در سازمان مستمر خواهد بود؛ یک اینکه من با توجه به پیشینه فرهنگی که دارم بتوانم برای سینما کار موثری کنم و دوم اینکه سینماگران من را بپسندند. این روز‌ها مشغول جمع بندی و ارزیابی این مسائل نیز هستیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار