پس از ۶ سال انجام شد؛

صلح و سازش پرونده قتل با رضایت اولیای دم

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس از صلح و سازش پرونده قتل با رضایت اولیای دم پس از ۶ سال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید عبد المهدی موسوی معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس اظهار کرد: همزمان با اعیاد شعبانیه با تلاش مقامات قضایی، امام جمعه، اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف و همکاری خیران محلی پرونده قتلی که ۶ سال قبل در مرودشت به وقوع پیوسته بود با رضایت اولیای دم به صلح و سازش ختم شد.

وی در خصوص این قتل گفت: حدود ۶ سال قبل، درگیری خانوادگی بین دو جوان، منجر به قتل یکی از طرفین دعوا شد که با شکایت اولیای دم پرونده پس از رسیدگی‌های قانونی منجر به صدور حکم قصاص از سوی مرجع قضایی و قطعیت حکم قصاص شد.
حجت الاسلام و المسلمین افزود: خداوند در آیاتی از جمله آیه ۳۴ سوره فصلت، برتری عفو و گذشت، نسبت به بدی‌ها و برخورد کریمانه و اغماض از آزار و اذیت دیگران را مورد تاکید قرار می‌دهد و حتی در آیه ۶۰ سوره حج به مسلمانان مورد ستم واقع شده، در مورد عفو و گذشت به آن‌ها توصیه می‌کند تا برتری عفو را نسبت به مجازات عقوبت مورد تاکید قرار دهند.

وی ادامه داد: اگر انسان بخواهد دیگران را به اسلام دعوت کند باید مشکلات و مصیبت‌هایی را که از سوی دیگران می‌رسد تحمل کند و با صبر و حلم و شکیبایی و بردباری اجازه دهد تا دیگران با روحیه احسانی و اخلاق کریمانه آشنا شوند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه در سال گذشته با رضایت اولیای دم تعداد ۳۹ فقره قتل در استان فارس به مصالحه ختم شده است، افزود: اگر فرهنگ صلح و سازش و گذشت در جامعه نهادینه شود شاهد کاهش تعداد پرونده‌های قتل و سایر جرائم خواهیم بود.

انتهای پیام/چ

نجات قاتل از چوبه دار در فارس

برچسب ها: قتل ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار