قلب پر امیدی که امروز تا تهران بدرقه شد

نخستین انتقال عضو پیوندی کشور از طریق اورژانس هوایی امروز در مسیر رشت به تهران انجام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، بیمارستان رازی و فرودگاه سردار جنگل رشت امروز شاهد اشک‌هایی بودند که قلب پر امید یک مادر جوان را برای پیوند به بیماری نیازمند در تهران بدرقه می‌کردند.

محمد سرور، رئیس اداره اورژانس هوایی کشور گفت: قلب زن جوان اهل انزلی که ۲۴ فروردین ماه در تصادف رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود، امروز در بیمارستان رازی رشت اهدا و از طریق اورژانس هوایی از فرودگاه بین المللی سردار جنگل این شهر به تهران ارسال شد.

وی با بیان اینکه این عمل از ساعت ۸ و ۲۴ دقیقه امروز شروع شد و ساعت ۱۰ به پایان رسید، افزود: عمل انتقال عضو پیوندی قبلا از طریق هوانیروز ارتش انجام می‌شد و امروز برای نخستین بار این کار از طریق اورژانس هوایی در حال انجام است.

رئیس اورژانس هوایی کشور با اشاره به اینکه بزرگترین چالش در عمل پیوند اعضا زمان است، اظهار داشت: ۳ ساعت زمان نیاز داریم تا عضوی برای پیوند منتقل شود و ترانسفر هوایی بهترین گزینه برای این نوع پیوندهاست.

شاهرخ یوسف زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان هم گفت: قلب اهدایی مائده روشن، شهروند ۲۴ ساله گیلانی در بیمارستان امام خمینی تهران به یک زن ۵۳ ساله پیوند خواهد شد.

وی تصریح کرد: دو کلیه و کبد این بیمار مرگ مغزی شده هم در رشت به دیگر بیماران نیازمند پیوند می شود.

از این مادر جوان یک دختر ۶ ماهه به یادگار مانده است.

انتهای پیام/ع

نخستین انتقال عضو پیوندی کشور از طریق اورژانس هوایی در مسیر رشت به تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
امیر
۲۲:۳۱ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
اطلاع رسانی درباره اهدا عضو خیلی کمرنگه.