قائم مقام وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

اقدامات آموزش و پرورش در حوزه بهداشت/ تدوین دستورالعمل آمادگی کلاس‌های درس در شرایط بحران

نعمت الهی از برنامه ریزی معاونت تربیت بدنی برای تدوین دستورالعمل آمادگی کلاس‌های درس در شرایط بحران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  امیرعلی نعمت الهی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی سفیران سلامت که در سالن فاطمه زهرای شهرری برگزار شد، اظهار کرد: دولت در برنامه ششم توسعه نسبت به حوزه سلامت و بهداشت توجه زیادی داشته است.

وی ادامه داد: برای ارتقای سطح سلامت، آموزش و پرورش همکاری مشترکی با وزارت بهداشت و درمان دارد و دانش آموزان جذب طرح سفیر سلامت شدند تا پیام آور سلامت و بهداشت در محیط آموزشی، خانواده و محل سکونت باشد.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش اقدامات موثری دیگری را هم در حوزه بهداشت شروع کرده و دروسی در پایه‌های مختلف با این هدف در نظر گرفته است.

نعمت اللهی با اشاره به اینکه بحث تحرک و تربیت بدنی از ضروریات سلامت دانش آموزان است، تصریح کرد: آموزش و پرورش برای بهبود این روند کار‌های خوبی مانند برگزاری المپیاد‌های ورزشی را در دستور کار داشته است.

نعمت الهی تصریح کرد: در سند تحول بنیادین که به عنوان برنامه آموزش و پرورش آن را دنبال می‌کنیم و در همه اقدامات ما باید جاری باشد، به ارتقای سلامت دانش آموزان اشاره شده است.

وی ادامه داد: باید بتوانیم به پوشش همگانی سلامت کمک کنیم و همکاران ما در وزارت بهداشت به کمک دانش آموزان پوشش کامل سلامت را اجرایی کنند.

اجرای درس سلامت و بهداشت برای اولین بار در آموزش و پرورش

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اقداماتی برای بهبود حوزه سلامت در آموزش و پرورش انجام شده است، گفت: درس سلامت و بهداشت برای اولین بار اجرا شده است، ۲ واحد درسی در دانشگاه فرهنگیان و درسنامه جامع سلامت دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

نعمت الهی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایمنی و سلامت از دیگر برنامه‌هاست، گفت: آیین نامه و دستورالعمل آمادگی کلاس‌های درس در شرایط بحران تاکید رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش است و باید هرچه زودتر تدوین شود.

وی اظهار کرد: به همه مدیران کل توصیه می‌کنم موضوع ورزش و تربیت بدنی برای پایه‌های اول، دوم و سوم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مورد توجه باشد و نسبت به تغییر کاربری اقدام کنند.

پول ساخت زندان و بیمارستان را باید خرج آموزش و پرورش کنیم

در ادامه محمد صیدلو مدیرکل شهرستان استان تهران به موضوع مدرسه محوری تاکید و بیان کرد: اگر قرار است برای ۱۰ سال آینده تصمیمی بگیریم، باید بر پیشگیری تکیه کنیم تا در سال‌های آینده بیمارستان و زندان نسازیم و بر کیفیت آموزش و پرورش بیفزاییم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برای تبدیل شدن به آموزش و پرورش با کیفیت آمادگی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.