زنگ سلامت در مدارس نواخته می‌شود/ ویزیت رایگان پزشکان و دندانپزشکان

مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران از برنامه‌های این اداره در هفته سلامت خبر داد.

سمانه زمانی مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آغاز هفته سلامت از اول اردیبهشت اظهار داشت: ما در شهرداری برنامه هایی را با هدف فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در راستای ارتقای سلامت و تأکید بر اصلاح روش‌های زندگی به منظور تأمین سلامتی شهروندان در سطح محلات منطقه به ویژه محلات محروم، گرامیداشت هفته سلامت و حساس‌سازی شهروندان نسبت به موضوع سلامت شهر و شهروندی، کیفیت بخشی برنامه‌های سلامت‌محور و گسترش مشارکت محلات در دستور کار داریم.
 
وی ادامه داد: معرفی دستاوردهای حوزه‌ی سلامت شهرداری تهران، جلب و توسعه مشارکت‌های مردمی در راستای ارتقای سطح سلامت شهر و شهروندان، جلب حمایت سیاستگذاران و مدیران ارشد در حمایت از برنامه‌های حوزه سلامت، جلب مشارکت‌های سازمانهای مردم‌نهاد و خیریه‌های فعال در حوزه سلامت جهت ارتقای سلامت شهر و شهروندان، توسعه همکاری‌های بین‌بخشی و جلب مشارکت سازمانهای خارج شهرداری از دیگر اهداف تعیین شده در هفته سلامت برای ارتقا سلامت مردم است.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های اداره کل سلامت شهرداری تهران در هفته سلامت عنوان کرد: غرفه‌های ارائه خدمات سلامت‌محور و سامانه فرهنگی سلامت‌محور در بوستان‌ها یا میادین اصلی سطح مناطق در قالب جشنواره سلامت در این هفته برگزار می‌شوند.

زمانی افزود: برپایی ایستگاه‌های سلامت در محلات محروم و کمتر برخوردار و ارائه خدماتی از قبیل مشاوره‌های پزشکی، روانشناسی و تغذیه، غربالگری دیابت، فشارخون و BMI، ارائه خدمات دندانپزشکی و چشم‌پزشکی در قالب طرح دستان بهشتی با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، توزیع بسته‌های بهداشتی (شامپو، مسواک، خمیرداندان، حوله) با هدف شناسایی و رفع نیازهای سلامتی دانش آموزان مدارس محروم در معابر عمومی این محلات از دیگر برنامه‌های اداره کل سلامت شهرداری در هفته سلامت است. 

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران اضافه کرد: همایش پیاده‌روی خانوادگی و اجرای جنگ سلامت به همراه برنامه‌های فرهنگی، هنری با هدف ارتقاء سلامت شهروندان، افزایش ارتباطات و تعاملات اجتماعی، ایجاد روحیه شادی و نشاط در شهروندان در مناطق شمال، شرق، مرکز، غرب و جنوب در پنج بوستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همایش پیاده‌روی و جنگ سلامت در مناطق شمالی (۱ - ۲ - ۳ - ۵) در بوستان یاس فاطمی، در مناطق شرقی (۴ - ۸ - ۱۳ - ۱۵) در بوستان پلیس، مناطق غربی (۹ - ۱۰ - ۲۱ - ۲۲) در دریاچه شهدای خلیج فارس، مرکز (۶ - ۷ - ۱۱ - ۱۲ + ۱۴ + ۲۰) در بوستان زندگی محله هرندی، جنوب (۱۶ - ۱۷ - ۱۸ - ۱۹) در بوستان ولایت برگزار می‌شود. 

زمانی با اشاره به نواختن زنگ سلامت در مدارس تصریح کرد: زنگ سلامت با اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی با موضوع سلامت در مدارس به منظور حساس‌سازی دانش آموزان نسبت به سلامت خود و دیگران با هدف ارتقای سطح سلامت دانش آموزان، معلمان و اولیاء و جلب حمایت اولیای مدرسه در اجرای برنامه‌های سلامت محور در مدارس تهران نواخته می‌شود.

زمانی با بیان اینکه برنامه هایی آموزشی در حوزه سلامت نیز در این هفته صورت می‌گیرد، گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی، برگزاری همایش‌های منطقه‌ای، نصب بنر و پلاکارد و توزیع بروشورهای آموزشی با هدف حساس‌سازی و جلب توجه شهروندان نسبت به سلامت خود و جامعه، آگاه‌سازی و افزایش دانش سلامت شهروندان در راستای ارتقای کیفیت زندگی آنان از برنامه‌های آموزشی اداره کل سلامت شهرداری تهران است.

مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران با اشاره به تور گردشگری سلامت ابراز داشت: اجرای تورهای تفریحی، آموزشی، ورزشی و زیارتی و بازدید از جاذبه‌های سلامت محور سطح شهر با هدف آشنایی با جاذبه‌های سلامت محور شهر، ارتقای سطح سلامت شهروندان، کمک به محلات محروم و کمتر برخوردار شهر در قالب تور گردشگری سلامت در تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره غذا در هفته سلامت عنوان کرد: برگزاری جشنواره غذای سالم و توزیع غذا بین شهروندان محلات با هدف ارتقای سطح آگاهی شهروندان در خصوص شاخص‌های تغذیه سالم و نحوه طبخ غذای سالم، توجه به نیازهای افراد محلات محروم و کمتر برخوردار، بوستان‌های سطح شهر و در محل جشنواره‌های سلامت از برنامه‌های اداره کل سلامت در حوزه غذا است.

وی در خصوص خدمات سلامت محور برای خانوده‌های شاهد گفت: برپایی ایستگاه ارائه خدمات سلامت محور از قبیل غربالگری دیابت، تست فشار خون، مشاوره پزشکی و مشاوره تغذیه به خانواده‌های معظم شهدا، در تاریخ پنجشنبه هفتم اردیبهشت در بهشت زهرا از برنامه‌های خانه سلامت شاهد است.

وی با بیان اینکه سفیر سلامت با هدف حساس‌سازی و ارتقاء سطح سلامت شهروندان در مناطق شهرداری تهران اجرا می‌شود، افزود: استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی و اطلاع رسانی سطح منطقه به ویژه همشهری‌های محلات، ارسال پیامک‌های سلامت محور و تهیه و توزیع اقلام آموزشی در قالب برنامه سفیر سلامت و طرح «سلام همکار» با ارائه خدمات سلامت محور برای پرسنل شهرداری در هفته سلامت برگزار می‌شود.

زمانی یادآور شد: دیدار مدیران سلامت و نمایندگان اعضای کانون‌های سلامت محور با علمای دینی، بازدید از مراکز نگهداری بیماران ذهنی، روانی و جانبازان، عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، بازدید از منازل سالمندان به ویژه پدران و مادران شهدا، برگزاری مراسم جشن روز مبعث در مراکز نگهداری بیماران ذهنی، روانی و جانبازان و استقرار پایگاه‌های سیار انتقال خون در برنامه هفته اداره کل سلامت شهرداری تهران گنجانده شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
چقدر پزشکها و دندن پزشکها لطف دانرد در حق ملت .ان شاء الله روز قیامت شرمنده نباشن دنیا که گذراست
آخرین اخبار