طرح همگام با کشاورز در ۶ هزار اراضی شالیکاری اجرا می‌شود

طرح همگام با کشاورز امسال برای ۶ هزار کشاورز نمونه برنجکار و در ۶ هزار اراضی شالیکاری اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، غلامرضا ملک علیپور، مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گیلان گفت: در راستای اجرای طرح همگام با کشاورز امسال دوره ترویج و آموزش کاربردی کشاورزان شالیکار با مشارکت متخصصان برای ۶ هزار کشاورز نمونه برنجکار و در ۶ هزار اراضی شالیکاری اجرا می‌شود.

وی افزود: سازمان بسیج مهندسان گیلان در راستای ادامه طرح همگام با کشاورز قصد دارد امسال دوره ترویج و آموزش کاربردی کشاورزان شالیکار را با مشارکت متخصصان خود در سطح ۸۰۰ روستای استان عملیاتی کند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گیلان گفت:امسال ۱۰۲ استاد داوطلب شده‌اند که در طول دوره کشت برنج در مزارع و شالیزار‌های استان گیلان حاضر شوند تا همراه با مربیان ترویج جهاد کشاورزی به کشاورزان آموزش دهند.

غلامرضا ملک علیپور، به تهیه کود‌های مورد نیاز برای شالیکاران گیلانی بر اساس استاندارد‌های لازم اشاره کرد و افزود: فرآیند آزمایش خاک با هماهنگی‌های شکل گرفته ببین سپاه و جهاد کشاورزی استان گیلان امسال به موقع انجام شد و کشاورزان بر اساس نسخه تدوین شده کود مورد نیاز خود را تهیه کردند.

وی، با اشاره به اینکه ۱۰۰ تن کود حامل مواد ریزمغزی در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته است، گفت: علاوه بر این‌ها ۶ هزار و ۳۰۰ لیتر کود مایع نیز برای رشد بهتر گیاه برنج و کاهش ضایعات آن در بین کشاورزان توزیع شد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گیلان، با تأکید بر اینکه بسیج مهندسین کشاورزی گیلان در بسیاری از حوزه‌های تولید محصولات کشاورزی به صورت جدی ورود کرده است، تصریح کرد: بسیج مهندسین به غیر از بحث برنج، جهت افزایش عملکرد تولید بادام زمینی، تولید دانه‌های روغنی، فندق و تا اندازه‌ای مرکبات هم برنامه‌های خوبی دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.