۱۳ اردیبهشت‌ مرحله اول آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن برگزار می‌شود

مرحله اول چهاردهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن ۱۳ اردیبهشت‌ماه باحضور هشت هزار و ۲۳۶ نفر از آقایان و بانوان حافظ قرآن برگزار می‌شود.

۱۳ اردیبهشت‌ مرحله اول آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن برگزار می‌شودبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله اول چهاردهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن ۱۳ اردیبهشت‌ماه با حضور هشت هزار و ۲۳۶ نفر برگزار می‌شود.

تعداد هشت هزار و ۲۳۶ نفر برای شرکت در چهاردهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، ۶ هزار و ۱۵۱ نفر را بانوان و دو هزار و ۸۵ نفر را نیز آقایان تشکیل می‌دهند.

از مجموع این تعداد، دو هزار و ۸۶۹ نفر در رشته حفظ ۱۰ جزء، هزار و ۱۳۵ نفر در رشته حفظ ۲۰ جزء و چهار هزار و ۲۳۲ نفر نیز در رشته حفظ کل قرآن ثبت نام کرده‌اند. امسال رشته‌های ۳ جزء و ۵ جزء را نخواهیم داشت و این آزمون‌ها به طرح ستاد ملی حفظ منتقل شده‌اند که حفاظ این اجزاء می‌توانند در آزمون حفظ عمومی شرکت و مدارک خود را دریافت کنند.

تعداد ثبت‌نام در آزمون امسال از رشد ۱۹/۶ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده که مهمترین دلیل این رشد نیز الزام حافظان داوطلب دریافت مدرک کارشناسی و بالاتر از آزمون سنجش است که باید مدرک درجه سه سازمان دارالقرآن الکریم را داشته باشند.

مرحله اول چهاردهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ ساعت ۹ صبح روز ۱۳ اردیبهشت‌ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

محمد رمضانی‌فرد، کارشناس دبیرخانه ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ سازمان دارالقرآن گفت: شرکت‌کنندگان در آزمون از ۵ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند تا با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی تلاوت و وارد کردن کد ملی، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

کارشناس دبیرخانه ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ سازمان دارالقرآن بیان کرد: امسال به جهت تسهیل در رفت‌وآمد شرکت‌کنندگان در آزمون، تعداد حوزه‌ها در کشور از ۳۷ حوزه سال گذشته به ۷۶ حوزه ارتقا پیدا کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: قرآن ، احادیث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار