بارندگی، عامل تاخیر در زمان کوچ عشایر کرمان

مدیرکل عشایری استان کرمان گفت: به دلیل وضعیت مطلوبی که در مراتع قشلاقی ایجادشده از عشایر درخواست کردیم کوچ را به تعویق بیاندازند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی ابراهیمی مدیرکل عشایری استان کرمان گفت: کوچ در استان کرمان به دو صورت برون‌استانی و درون استانی انجام می‌شود که کوچ برون‌ استانی آن از قشلاقی هرمزگان به مراکز ایلاقی استان از جمله مناطق سیرجان، بردسیر، بافت، رابر و ارزوئیه و کوچ درون استانی از شهرستان‌های جنوبی به شهرستان‌های شمالی استان انجام خواهد شد.

ابراهیمی از انجام سرشماری جدید عشایر در سال جاری خبر داد و گفت: طبق سرشماری عشایر در سال ۸۷ استان کرمان با ۲۸ ایل و ۴۲ طایفه مستقل دومین استان عشایری کشور بشمار می‌رود.

وی افزود: عشایر در بیش از ۷۹ هکتار اراضی کشاورزی و زراعی استان کرمان مشغول به فعالیت هستند و دارای ۳ میلیون رأس دام است و ۳۰ درصد تولیدات صنایع‌دستی نیز توسط زنان هنرمند عشایر تولید می‌شود.

ابراهیمی  بابیان اینکه عشایر در طبیعت و ییلاق و قشلاق از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مناطق برای تولید استفاده می‌کنند گفت: تولیدات عشایر ارگانیک و باکیفیت بسیار مناسب است که در این راستا طرح‌های هفتگانه‌ای را برای بالا بردن معیشت عشایر در دستور کارداریم.

وی لزوم راه‌اندازی ستاد کوچ را برای برطرف کردن مسائل و مشکلات عشایر لازم دانست و گفت: با ادارات کل منابع طبیعی و سایر دستگاه‌های مرتبط هماهنگی‌های لازم در راستای برطرف کردن مشکلات کوچ عشایر انجام‌ شده  تا عشایر در بحث کوچ با مشکل مواجه نباشند.

ابراهیمی تصریح کرد: در سال ۹۷ ناوگان آبرسانی سیار کامل و فعال‌شده است و ۸ دستگاه کامیون بنز تانکر دار به این ناوگان اضافه کرده‌ایم که کار آبرسانی سیار را در مناطق عشایر نشین که با کمبود آب مواجه هستند انجام می‌دهند.
انتهای پیام/ی

تولیدات عشایر ارگانیک و باکیفیت بسیار مناسب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار