۵ اثر از فیلمسازان گیلانی به نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش راه یافت.

راه‌یابی ۵ اثر از فیلمسازان گیلانی به جشنواره فیلم وارشبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، قاسم مصفا مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور با محوریت سنت‌های رفتاری، گفتاری و زیستی در شهر بابل استان مازندران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه، این جشنواره از ٩تا ١٣ اردیبهشت برگزار می‌شود، افزود: تعداد۵ اثر از هنرمندان فیلمساز گیلانی  به این دوره از جشنواره راه یافتند که دو اثر در بخش مسابقه ملی و سه اثر در بخش ویژه جشنواره حضور خواهد داشت.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: تعداد ٥٣ اثر شامل ٢٧ فیلم مستند، ١٨ فیلم داستانی و ٨ فیلم پویانمایی به بخش مسابقه ملی نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش راه یافتند که فیلم‌های چوپان‌های عاشق به کارگردانی امیر شکرگزار و ملوانان تنها به دریا نمی‌روند ساخته الله کرم رضایی‌زاده از استان گیلان در بخش مستند این جشنواره حضور خواهد داشت.

قاسم مصفا افزود:۸  فیلم نیز در بخش ویژه با محوریت جنگل‌های هیرکانی این دوره از جشنواره نمایش داده می‌شوند که جنگل‌های هیرکانی به کارگردانی بابک مجیدی، به کجا می‌رویم؟ ساخته رضا مجلسی و فیلم پویانمایی مهمان ناخوانده اثر کوروش شاملو آثاری هستند که از گیلان در بخش ویژه این رویداد بین‌المللی سینمای ایران شرکت دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: جنگل‌های هیرکانی متراکم‌ترین ناحیه جنگلی ایران را تشکیل می‌دهند و بخش ویژه نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش که به این موضوع اختصاص دارد، با هدف ارتقای آگاهی عمومی به منظور حفظ و ضرورت همراهی جوامع انسانی در مدیریت جنگل‌ها با مشارکت کمیسیون ملی یونسکو در ایران برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام / ق

 

آثار هنرمندان گیلانی به جشنواره بین‌المللی فیلم وارش راه یافت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.