پیش بینی خرید بیش از ۵ هزار تن دانه روغنی کلزا در خراسان شمالی

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی پیش بینی کرد: امسال بیش از ۵ هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان خریداری شود.

پیش بینی خرید بیش از ۵ هزار تن دانه روغنی کلزا در خراسان شمالی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، فریدونی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی از افزایش ۲۰ درصدی قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در سال جاری خرید بیش از ۵ هزار تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: امسال برای رونق تولید و حمایت از بخش کشاورزی نرخ اعلام شده توسط سازمان برنامه و بودجه با رشد افزون بر ۲۰ درصد نسبت به خرید تضمینی سال گذشته برای هر کیلو کلزا با درصد افت پایه به ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال، آفتابگردان ۳۱ هزار و ۹۷۳ و گلرنگ ۳۱ هزار و ۴۲۳ ریال تعیین و ابلاغ شده که به تناسب پاکی دانه روغنی تحویلی این نرخ نیز افزایش و کاهش می‌یابد.

فریدونی گفت: اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی همانند سال‌های گذشته متولی خرید تضمینی دانه‌های روغنی است و به منظور رفاه حال کشاورزان مراکز خرید این اداره کل و مباشر (سازمان تعاون روستایی) با تجهیزات لازم آماده ارائه خدمات لازم در استان است.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی امسال شاهد افزایش خرید دانه‌های روغنی در استان هستیم.

وی با اشاره به پیش بینی‌های ارائه شده توسط سازمان جهاد کشاورزی استان مبنی بر برآورد میزان خرید دانه‌های روغنی کلزا با حجم و مقدار بیش از پنج هزار تن در استان افزود: با توجه به تجربه خوب سال گذشته در سطح ملی در خصوص رصد وضعیت تحویل گندم که حاصل ثبت نام دقیق کشاورزان و همچنین ثبت مقادیر تولید و تحویل گندم به مراکز خرید بوده یکی از مهمترین دست آورد‌های آن جلوگیری از ورود دلالان به چرخه خرید تضمینی گندم بود و در سال جاری علاوه بر گندم، دانه‌های روغنی نیز در مراکز خرید فقط از طریق سامانه‌های خرید و منحصرا از کشاورزان که نسبت به ثبت نام در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام کرده اند، تحویل گرفته می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گفت: میزان خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا، در سال گذشته مقدار سه هزار و ۶۵۵ تن بوده است که بعد از خرید و جمع آوری این دانه‌های روغنی به کارخانه جات روغن کشی در خارج استان ارسال شده است.

انتهای پیام / ب

افزایش ۲۰ درصدی قیمت خرید دانه‌های روغنی کلزا در خراسان شمالی

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، کلزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.