آماده سازی و احداث باند فرود اضطراری در شهرستان قلعه گنج

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: برای نشستن بالگرد و هواپیمای سم پاش در راستای مبارزه با ملخ‌های مهاجر باند فرود اضطراری در شهرستان قلعه گنج احداث شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود جمیلی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت:با دستور استاندار کرمان مبنی بر ورود اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان برای احداث باند فرود اضطراری در این شهرستان و با هدف کمک به احداث باند فرود اضطراری بالگرد و هواپیمای سم پاش یک باند در منطقه زه گشت بخش مرکزی قلعه گنج در حال احداث است.

وی افزود:در حال حاضر ۱۰ دستگاه سنگین و راهداری با محوریت اداره راهداری شهرستان قلعه گنج در حال فعالیت است که با توجه به حجم کار و کم بودن زمان مورد نیاز برای بهره برداری از باند این روند با جدیت دنبال می‌شود.

جمیلی تصریح کرد: با توجه به نیاز منطقه به این باند بایستی یک باند به متراژ ۶۰ هزار متر مربع احداث شود تا زمینه نشتن و برخواستن هواپیما‌های کوچک امدادی به ویژه سم پاش فراهم شود.

مسعود جمیلی با بیان اینکه حمل مصالح برای تسطیح بستر به محل احداث باند با کامیون‌های اعزامی از شهرستان‌های جنوبی در حال انجام است افزود: وجود این باند اضطراری با پیگیری استاندار، همکاری فرماندار شهرستان و سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان برای نشستن هواپیمای سم پاش برای مقابله با ملخ‌ها در پهنه جازموریان در حال احداث است که امیدواریم به زودی این باند تکمیل و تحویل شود.

جمیلی از اهتمام جدی این اداره کل با توجه به حساسیت موضوع و پیگیری استاندار کرمان در احداث این باند خبر داد و گفت: با توجه به مبارزه همکاران ما در سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان با ملخ‌های مهاجم در شهرستان قلعه گنج در چنین شرایطی وظیفه همگانی است با تعامل و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف برای جلوگیری از بروز بحران در منطقه تلاش کرد.
انتهای پیام /ی

ساخت باند فرود برای بالگرد سم پاش

برچسب ها: حمل و نقل ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.