۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض به سیل‌زدگان روستا‌های خراسان شمالی اعطا می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی از اعطای تسهیلات بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی به سیل‌زدگان روستایی خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی قربانی رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره جلسات مجمع نمایندگان استان و استاندار با رئیس بنیاد مسکن ، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با بررسی آخرین وضعیت خسارت سیل در کشور، ۳۵ هزار میلیارد تومان به ابنیه، راه‌های روستایی، منازل مسکونی شهری و روستایی و همچنین دام و احشام کشور خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه ۶۴۸ میلیارد تومان از این رقم مربوط به خسارت وارد شده به خراسان‌شمالی است ٬ افزود: به ۶۴۰۰ واحد مسکونی استان در سیل اخیر استان خسارت وارد شده است که در مقایسه با استان گلستان این میزان باورنکردنی است.

نماینده مردم بجنورد، مانه‌وسملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به جلسه برگزار شده با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مصوب شد که به ازای هر واحد مسکونی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصد به صورت ۱۲ ساله و ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض برای واحد‌های مسکونی روستایی در نظر گرفته شود.

قربانی در ادامه با اشاره به حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: حمایت‌های این ستاد شامل پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، کمک در راستای اشتغال‌زایی، جبران خسارات ناشی از سیل به احشام بود که رضایت استاندار و مجمع نمایندگان استان را به همراه داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ابتدای حادثه اخیر سیل در کشور حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به صورت فوری در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار گرفت٬ گفت: با توجه به برآورد خسارت‌های وارد شده به پل‌ها و امور زیربنایی استان‌ها توسط دولت علاوه بر این میزان ۲ هزار میلیارد تومان دیگر در اختیار مدیریت بحران کشور جهت تخصیص به استان‌ها قرار گرفت.

وی اظهار کرد: پیروی تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مدیریت یکپارچه، وزارت کشور متولی بررسی خسارات ناشی از سیل با همکاری تمام دستگاه‌ها در کشور شد تا خسارت وارد شده هر چه زودتر جبران شود. همچنین در این جلسات برگزار شده تاکید شد که حرکت به سوی نظام‌های بیمه‌ای، توانمند کردن روستاییان و مردم در بخش منازل مسکونی و روستایی و همچنین کشاورزی در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام / ب

اعطای وام بلاعوض به سیل‌زدگان روستا‌های خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.