اجرای برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در مازندران

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از اجرای برنامه به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل خبر داد.

علی نصیری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: مسئله ایمنی در حمل و نقل جاده‌ای همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده است که آمار تصادفات و میزان خسارت‌های وارده این موضوع را تایید می‌کند.

وی افزود: از این رو و به منظور کاهش تصادفات و سوانح ترافیکی و آگاهی بخشی کاربران جاده‌ای به مقوله ایمن سازی و اجرای مقرارت و قوانین رانندگی؛ هفتم اردیبهشت ماه ۹۸ به عنوان روز ایمنی حمل و نقل  نام گذاری شده است.  

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به راه‌های ارتباطی در استان گفت: راه‌های ارتباطی مازندران به دلیل حضور انبوه گردشگران و نزدیکی به پایتخت و برخورداری از مواهب طبیعی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و از راه‌های بسیار پرترافیک محسوب می‌شود.

نصیری افزود: فاصله کم مراکز جمعیتی در مازندران و تراکم شهر‌ها در این استان نیز اهمیت راه‌های  درون استانی را افزایش داده و موقعیت خاصی را از اوضاع حمل ونقل جاده‌ای راه‌های استان پدید آورده است.

وی به برنامه‌های ویژه این اداره کل در این ایام اشاره و گفت: برگزاری برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان در مدارس استان، توزیع کلاه ایمنی رایگان در روستا‌های استان، درج مقالات و یادداشت‌هایی در خصوص اهمیت ایمنی در جراید و رسانه‌های مجازی از برنامه‌های این اداره کل در این ایام است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران استفاده از حمل و نقل عمومی را برای کاهش ترافیک، کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی مورد تاکید قرار داد.

نصیری همچنین رعایت سرعت مجاز به ویژه در مناطق مسکونی و نزدیکی مدارس حاشیه راه ها، پرهیز از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی، بستن کمربند ایمنی کلیه سرنشینان به ویژه سرنشینان عقب و مسافران اتوبوس و گذاشتن کلاه ایمنی از سوی موتورسیکلت رانان و سرنشینان آن‌ها را لازم و ضروری دانست.

انتهای پیام/ م

برنامه‌های حمل و نقل مازندران به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار