مدیر مجموعه تئاتر شهر در نشست خبری:

تالار اصلی تئاترشهر ۱۵ اردیبهشت بسته می‌شود/ ماجرای بساط گستری در اطراف مجموعه ما حل نشده است

نخستین نشست رسانه‌ای سعید اسدی مدیر مجموعه تئاتر شهر در سال ۱۳۹۸ برگزار شد.

اسدی تئاتر شهربه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین نشست رسانه‌ای سعید اسدی مدیر مجموعه تئاتر شهر در سال ۱۳۹۸، صبح امروز (سه شنبه ۳ اردیبهشت) در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

اسدی مدیر مجموعه تئاتر شهر درخصوص برنامه‌های پیش رو در این مجموعه گفت: سال جدید را به اهالی فرهنگ و هنر تبریک می گویم. مجموعه تئاتر شهر محور تولید حرفه‌ای تئاتر ایران و نمادی از تئاتر ایران است. برای سال ۹۸ با تغییرات و برنامه‌های مختلفی روبرو هستیم. از سال گذشته با برنامه بلند مدت ۵ ساله کارمان را آغاز کردیم. مجموعه اصلی تئاترشهر بعد از به‌سازی شاهد اجرا‌های بهتر و برگزاری رویدادهای فرهنگی با کیفیت‌تری خواهد بود.

وی افزود: تئاترشهر همیشه پذیرای اتفاقات بیرونی بوده است. امسال جایگاهی در تئاترشهر برای حوزه فرهنگی ایجاد و برای آن برنامه ریزی خواهد شد.اسدی در خصوص برنامه‌های آتی گفت: معرفی نمایشنامه‌های ایرانی، رونمایی از کتاب، برنامه ریزی پنل‌های تخصصی که فرصتی برای گفتگوی هنرمندان است، تولید محتوا، به روزرسانی اطلاعات کارکنان تئاتر شهر، برپایی میز نقد و نشست رسانه‌ای برای اجرا‌ها از برنامه‌های آتی ما در تئاتر شهر است. 

اسدی تاکید کرد: اجرای برنامه ۵ ساله و چشم انداز ما، نیازمند عزمی جمعی و جدی است. تئاتر شهر باید از عرضه محتوا به تولید محتوا برسد. به زودی دفتر تولید و جذب منابع مالی تاسیس خواهد شد که به گروه‌های تئاتری کمک خواهد کرد و امیدوارم سال جاری با تولیدات بیشتر و آرامش خاطر گروه‌ها همراه شود.

وی در خصوص دستفروشی در اطراف تئاترشهر گفت: ما با شهرداری برای بهبود فضای اطراف تئاتر شهر تعامل داشتیم و اگر این بساط گستری کار هنری را عرضه کند، این گذر به گذری فرهنگی بدل می شود. ولی هنوز ماجرای بساط گستری به طور کامل حل نشده است.

او درباره به‌سازی ساختمان تئاترشهر گفت: چیزی که در سال گذشته پیگیری شد، به سازی ساختمان تئاتر شهر است. از زمان حضور من با بخشی از وزارت ارشاد برای به سازی این ساختمان صحبت شد؛ باید این بنای ملی به سازی شود. البته معضلات اقتصادی وزارت ارشاد را با برنامه مشخص روبرو کرد و در سال ۹۶ بودجه‌ای برای تعمیر آن تخصیص داده شد، اما امکان به سازی آن فراهم نشد و بودجه به سال ۹۷ منتقل شد. ما با یک شرکت دانش بنیان فنی و مهندسی قراردادی برای این به سازی بستیم و این موضوع سبب تعطیلی تئاتر شهر شد. طبق برنامه‌ریزی‌ها از ۱۵ اردیبهشت امسال سالن اصلی تعطیل می شود. ما در این به سازی تعویض و نوسازی ماشینری‌های سالن اصلی را داریم. امیدوارم این زمان به پایان رسیده و ما در نیمه دوم سال اجرای نمایش‌ها را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در سالن چهارسو اجرایی نداشتنم و در حال حاضر در حال تعویض صندلی‌های آن هستیم و برای بهسازی تکنیکی آن بودجه‌ای تخصیص داده شده است. خرید‌های برای تغییر پروژکتور‌ها و تغییر ات سازه‌ای داشته ایم. البته در سالن اصلی هم صندلی‌ها تعویض خواهد شد و در اجرا‌هایی آتی صندلی‌های راحت تری خواهیم داشت و مشکل صدا با مطالعات مشاورین فنی و با رویکردی مدرن خل خواهد شد.

اسدی گفت: تئاتر شهر میراث ملی ماست. اشخاصی طی ۲۴ ساعت مجاورتی در اطراف آن دارند و به آن آسیب‌های جدی وارد می‌کنند. البته معضلات اجتماعی اطراف آن آزار دهنده است؛ از کاشی دزدی گرفته تا زخم‌هایی که به بدنه آن وارد می‌شود و این سبب نگرانی ما شده است. امیدوارم امسال معاونت هنری و میراث فرهنگی و وزارت ارشاد این موضوع را پیگیری کنند و پژوهش‌های انجام شده با شرایط اقتصادی فعلی عملیاتی شود.

وی در خصوص بازداشت خود در سال گذشته و تاثیر آن بر فعالیت‌هایش و حضور نیروی انتظامی در اطراف تئاتر شهر گفت: نیروی انتظامی همیشه اطراف تئاتر شهر هستند و هیچ دخالتی در تئاتر شهر ندارند و خواست وزارتخانه هم برای استقرار آن است. بازداشت من البته اثری بر فعالیت من داشت؛ اما شهرام کرمی به من محبت داشت و خواست این همکاری ادامه یابد. من فقط از بخش بین‌الملل استعفا دادم و بعد از جشنواره جایگاه را تحویل دادم. بودن من در تئاتر شهر به خاطر مسئولیت من است. من کار خطایی نکردم و برگشتم به تئاتر شهر تا مسئولیت خود را به اتمام برسانم.

اسدی در پایان درخصوص بلیت‌های مهمان برای نمایش ها گفت: باید برای بلیت‌های مهمان فرهنگ سازی شود. البته به نظرم باید بلیت‌های مهمان برداشته شود و این فرهنگ سازی ایجاد شود که حتی هنرمندان هم برای تماشای نمایش، بلیت تخفیف دار تهیه کنند. با این کار بلیت‌های رایگان برداشته می شود و گروه نمایشی از لحاظ اقتصادی افت زیادی ندارد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.