آماده عقد خواهر خواندگی با همه کشورهای عربی هستیم

شهردار اصفهان گفت: شهردار اصفهان گفت: این آمادگی وجود دارد تا با همه شهرهای عربی در کشورهای مختلف پیمان خواهر خواندگی منعقد کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان امروز در همایش بین المللی مدیران گروه‌های عربی جهان که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهارکرد: اندیشمندان اصفهانی در حوزه ادبیات عرب کم نیستند؛ از آن جمله می‌توان به راغب اصفهانی، ابونعیم اصفهانی و شیخ بهایی اشاره کرد که جزو دانشمندان نام آور اصفهانی بوده و هستند.

وی ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری همایش بین المللی گروه‌های عربی دانشگاه‌های جهان در شهر زیبای اصفهان، خاطرنشان کرد: دانشگاه اصفهان که محل برگزاری نخستین همایش بین المللی گروه‌های عربی است، جزء پنج دانشگاه برتر ایران است و گروه عربی آن سابقه درخشانی دارد.

نوروزی با بیان اینکه فرصت برای صحبت درباره شهر اصفهان اندک است، گفت: به میهمانان همایش پیشنهاد می‌کنم در طی چند روز حضور خود در اصفهان، از بخش‌های مختلف این شهر و سایر مکان‌های دیدنی آن بازدید کنند.

وی ادامه داد: بازدید از شهر اصفهان قطعا مروری بر تاریخ جهان به ویژه تاریخ اسلام است، شهر اصفهان از جمله شهر‌های میراثی بوده و آثار آن از افتخارات بزرگ بشریت است.

شهردار اصفهان با اشاره به جنبه تاریخی و میراثی شهر اصفهان، تاکید کرد: شهر اصفهان حوزه‌های مختلف شهری، گردشگری و صنعتی دارد و به شبکه‌های بزرگ جهانی از جمله شبکه شهر‌های خلاق جهان و شبکه شهر‌های دوستدار کودک پیوسته است.

نوروزی خاطر نشان کرد: اصفهان از نظر فرهنگی و مذهبی نیز غنی بوده و قبرستان بزرگی با نام تخت فولاد به عنوان دومین قبرستان بزرگ مسلمانان در این شهر قرار دارد، انسان‌های بزرگ و دانشمندان بسیاری در تخت فولاد دفن هستند و این قبرستان توان تبدیل به یک مقصد گردشگری برای همه مسلمانان را دارد.

وی ادامه داد: اصفهان می‌تواند مقصد گردشگری برای کشور‌های همسایه و برادران دینی ما در کشور‌های عربی باشد.

شهردار اصفهان اظهار کرد: اصفهان با برخی از کشور‌های عربی از جمله شهر بعلبک در لبنان و شهر کویت خواهرخوانده است، این خواهر خواندگی موجب توسعه روابط ما باسایر کشور‌های عربی می‌شود و این آمادگی وجود دارد تا با همه شهر‌های عربی در کشور‌های مختلف پیمان خواهر خواندگی منعقد کنیم.

نوروزی با ابراز خوشحالی از حضور مهمانان عربی در شهر اصفهان، خطاب به آنان گفت: در این چند روز می‌توانید علاوه بر حضور در برنامه‌های همایش، از شهر زیبای اصفهان و نقاط مختلف آن نیز بازدید کرده و روابط بین ملت‌های مسلمان را توسعه دهید.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد یک سمن بین مدیران گروه‌های عربی دانشگاه‌ها اظهار کرد: این همایش قطعا دستاورد‌های علمی بسیار خوبی در حوزه‌های آموزشی دارد، اما چنانچه تاکنون NGO بین مدیران گروه عربی تشکیل نشده، می‌توانند با نگاه به توسعه بین شهر‌ها و جنبه‌های مختلف برای شهروندان و به عنوان یکی از دستاورد‌های این همایش سمن گروه‌های عربی را تشکیل دهند.

وی ضمن تشکر از حضور مهمانان، سفر بسیار خوبی برای آنان آرزو و ابراز امیدواری کرد: برگزاری این همایش موجب سفر هر ساله آنان به شهر اصفهان شود.

انتهای پیام/م

 

همایش بین المللی مدیران گروه های عربی جهان در اصفهان

برچسب ها: شهرداری ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار