ادعای هوک درباره کشورهای خریدار نفت ایران

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران مدعی شد بیش از ۲۰ کشور واردات نفت خام از ایران را به صفر رسانده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، برایان هوک، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در یک کنفرانس خبری مدعی شد بیش از ۲۰ کشور واردات نفت خام از ایران را به صفر رسانده‌اند.

او همچنین افزود: این مسئله از ماه مه (اردیبهشت) گذشته به این سو اتفاق افتاده است و هیچ شواهدی دال بر این‌که این کشورها در فکر دور زدن تحریم‌های آمریکا باشند، موجود نیست.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته و در فاصله ۱۰ روز مانده به پایان مهلت معافیت‌های تحریمی ایران اعلام کرد واشنگتن دیگر استثنائی برای مشتریان نفتی ایران قائل نخواهد شد.

ترامپ اردیبهشت سال گذشته به طور یکجانبه کشورش را از برجام خارج کرد. اقدامی که با مخالفت دیگر امضاکنندگان این توافق روبرو شد و آن‌ها اعلام کردند که به تجارت با ایران ادامه داده و سازوکار‌هایی برای این منظور راه اندازی می‌کنند.

در همین حال واشنگتن مدعی شده بود که قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند، اما در ماه نوامبر سال گذشته مجبور شد هشت کشور چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، ترکیه، ایتالیا و یونان را به مدت ۶ ماه از تحریم‌های نفتی علیه ایران معاف کند. 

همچنین واشنگتن از طریق سازمان اوپک در تلاش برای کاهش سهمیه صادرات نفتی ایران به میزان یک میلیون بشکه در روز بوده است که این اقدام آمریکا نیز با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
اينکه کسي از ايران نفت نخرد در درجه اول کل جهان آسيب ميبيند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
در صورت حذف نفت ايران بازار جهاني ملتهب خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۴۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
هی برایان : در جزائر دور افتاده خالی از سکنه زندگی میکنی؟؟ این اطلاعات عجیب و غریب را از کجا بدست آورده ای؟؟ آمار را دارودسته دالتونهای کاخ شیشه ای واشینکتن به تو داده اند؟؟................................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
تنگه هرمز و باب المندب و ببندین ببینین چه طوری به التماس کردن میوفتن.
آخرین اخبار