کشف بیش از ۱.۵ میلیون نخ سیگار خارجی قاچاق در همدان

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: بیش از ۱.۵ میلیون نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد ریال کشف شد.

کشف بیش از ۱.۵ میلیون نخ سیگار خارجی قاچاق در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سردار بخشعلی کامرانی‌صالح، فرمانده انتظامی استان همدان افزود: در عملیات مشترک اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز همدان و کردستان، بیش از ۱.۵ میلیون نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد ریال کشف شد.
وی ادامه داد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه قاچاقچیان کالا و ارز قصد دارند از شهر‌های غربی کشور از طریق محور‌های استان همدان مقادیری سیگار خارجی را با یک دستگاه وانت نیسان آبی رنگ به تهران منتقل کنند، کارآگاهان مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان همدان بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی بیان کرد: با رصد اطلاعاتی و تعامل با کارکنان انتظامی استان کردستان مسیر تردد خودرو شناسایی و ۲ اکیپ از کارکنان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان و کردستان به صورت تلفیقی برای متوقف کردن خودرو به شهرستان ملایر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: پس از کنترل خودرو‌های عبوری در مسیر‌های فرعی نهایتاً خودرو نیسان آبی رنگ که توسط یک دستگاه پژو ۴۰۵ نقره‌ای اسکورت شده بود، شناسایی که با تعقیب آنها، خودرو‌ها وارد استان مرکزی شدند.

وی عنوان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی، ۲ اکیپ از اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز همدان و کردستان به صورت تلفیقی به استان مرکزی وارد و پس از اعلام شماره خودرو‌ها و مسیر تردد قاچاقچیان در ساعت ۲۱:۳۰ شب گذشته خودرو نیسان آبی رنگ با همکاری کارکنان انتظامی استان مرکزی متوقف شد.

کامرانی‌صالح افزود: در بازرسی‌های انجام شده از این خودرو، ۱۷۰ کارتن شامل یک میلیون و ۷۰۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد ریال کشف شد.

وی ابراز کرد: راننده وانت نیسان دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد؛ پلیس با تمام توان و به کارگیری حداکثری امکانات خود با پدیده شوم قاچاق مبارزه خواهد کرد و شهروندان نیز می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را در زمینه قاچاق کالا با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: کارکنان مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان حین کنترل خودرو‌های عبوری در ایستگاه بازرسی شهید زارعی، به یک دستگاه کامیون که از یکی از استان‌های غربی به مقصد تهران در حال حرکت بود نیز مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی بیان کرد: در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد، راننده در پوشش بار مجاز اقدام به بارگیری مقادیری انواع کالای خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی و گمرکی کرده که بلافاصله خودرو به همراه راننده برای بررسی بیشتر به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان منتقل شد.

کامرانی‌صالح اظهار داشت: پس از تخلیه و شمارش، از این کامیون، ۴ هزار و ۲۹۶ قوطی اسپری انژکتور شور خودرو، یک هزار و ۴۰۰ نخ سیگار خارجی، ۱۱ عدد سینک ظرفشویی گرانیتی و ۲۶ بسته قهوه به وزن ۱۴ کیلو و ۷۵۰ گرم کشف شد.

وی گفت: ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده بر اساس نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شد و در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و در تعزیرات حکومتی تحت رسیدگی است.
انتهای پیام/ج

کشف بیش از ۱.۵ میلیون نخ سیگار خارجی قاچاق در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار