دولت ترامپ به دنبال لغو معافیت‌های تحریمی درخصوص برنامه هسته‌ای ایران است

آمریکا در حال بررسی لغو معافیت‌های تحریمی است که برای همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران در نظر گرفته شده‌اند.

دولت ترامپ به دنبال لغو معافیت‌های تحریمی درخصوص برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مشاورانش در حال بررسی لغو معافیت‌های تحریمی هستند که به چندین کشور برای ادامه همکاری‌های صلح آمیز هسته‌ای با ایران اعطا شده است.

این گزارش به نقل از دو منبع آگاه، می‌افزاید دولت ترامپ لغو معافیت‌های تحریمی درباره طرح‌هایی که باعث محدودیت قابلیت‌های هسته ای ایران می‌شود، را نیز بررسی می‌کند.

در ادامه گزارش به نقل از این منابع آمده است اعضای دولت ترامپ تاکنون چندین بار در هفته‌های اخیر برای بررسی لغو بخشی از یا همه معافیت‌های تحریمی هسته ای، جلسه برگزار کرده اند، اما تاکنون تصمیمی در این باره اتخاذ نکرده اند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا و از دشمنان قسم خورده ایران، از جمله کسانی است که بر لغو این معافیت‌ها اصرار دارد.

گزارش سی ان ان به نقل از یک مقام سابق دولت آمریکا می‌افزاید این ایده مورد مخالفت برخی از اعضای دولت ترامپ از جمله مایک پمپئو، وزیر خارجه این، کشور قرار گرفته است. این بحث‌ها باعث به وجود آمدن نگرانی‌هایی در میان مقامات دولت آمریکا از جمله در وزارت خزانه داری شده است. این مقامات بیم آن را دارند که با لغو این معافیت‌های تحریمی، اقدامات نظارتی مهم بر برنامه هسته ایران، نیز از بین بروند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار