اعتراض سیاستمداران انگلیس به سفر آتی ترامپ به این کشور

شماری از سیاستمداران انگلیسی از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای سفر به انگلیس در ماه ژوئن به شدت انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، تعدادی از سیاستمداران انگلیسی به سفر آتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به این کشور در ماه ژوئن به شدت اعتراض کردند.

«جرالد ورنون جکسون»، رئیس شورای شهر پورتسموث در جنوب انگلیس اعلام کرد: سفر دونالد ترامپ به انگلیس همه چیز را برای گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالگرد «روز دی» یا «D-Day» تغییر می‌دهد و همه چیز را برای مردم شهر پورتسموث خراب می‌کند. ما تصمیم گرفتیم او را دعوت نکنیم. ما تصمیم گرفتیم سران همه کشور‌های متحد را دعوت کنیم به جز او. این کار باعث می‌شود معترضان به خاطر دونالد ترامپ به خیابان‌های پورتسموث بیایند. این کار شرایط را بدتر خواهد کرد.

او افزود: من فکر نمی‌کنم دونالد ترامپ از جنگ جهانی دوم درسی گرفته باشد. بخصوص درباره اهمیت همکاری با کشور‌های دیگر برای دفاع و حمایت از حقوق بشر به منظور جلوگیری از قتل عام.

«استفان مورگان»، یکی از اعضای پارلمان پورتسموث هم در این خصوص گفت: سفر قبلی دونالد ترامپ به انگلیس ۱۸ میلیون پوند هزینه‌های اضافه برای استقرار نیرو‌های پلیس در خیابان‌ها به دنبال داشت. سفر قبلی او باعث برگزاری اعتراضات گسترده و ایجاد اختلافاتی در کشور ما شد. واقعا باعث تأسف است که دولت ما نمی‌تواند برای کهنه سربازان شجاع ما پول صرف کند؛ اما می‌تواند برای حضور ترامپ در یک مراسم چنین پولی را هزینه کند.

کاخ سفید روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد ترامپ در ماه ژوئن سال جاری میلادی (حدود یک ماه و نیم دیگر) در یک سفر سه روزه به انگلیس خواهد رفت.

انتظار می‌رود وی در این سفر در مراسم گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالگرد «روز دی» در پورتسموث شرکت کند. روز دی درواقع نخستین روز از «نبرد نرماندی» در طول جنگ جهانی دوم است. در روز ششم ژوئن سال ۱۹۹۴ نیرو‌های انگلیسی، آمریکایی و کانادایی به سواحل نرماندی در شمال فرانسه حمله کردند. این نخستین مرحله از یک عملیات گسترده برای پایان دادن به جنگ علیه نازی‌های آلمان بود که اروپا را اشغال کرده بودند. این مسئله نهایتا به شکست نازی‌ها و پایان جنگ جهانی دوم کمک کرد.

اعتراض این سیاستمداران انگلیسی در حالی رخ داده است که در سفر پیشین ترامپ به انگلیس هم تظاهرات گسترده‌ای علیه او در گوشه و کنار این کشور برگزار شد. تظاهرکنندگان در این اعتراضات از یک بالون غول پیکر نارنجی رنگ شبیه به ترامپ استفاده کردند. به دنبال آن، این بالون حتی در اعتراضات ضدترامپی در داخل آمریکا هم مورد استفاده قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار