در دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شد؛

پیگیری جبران خسارت سیل چهارمحال و بختیاری

در دیدار استاندار چهارمحال و بختیاری با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، جبران خسارت سیل اخیر در این استان پیگیری شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری دیروز سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۹۸ در دیدار با محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در تهران، جبران خسارات ناشی از سیل اخیر در این استان را پیگیری کرد. 

وی در این دیدار گفت: بارش‌های سیل آسای فروردین امسال، حدود شش هزار میلیارد ریال خسارت به زیرساخت‎ها، جاده‌ها و پل‌ها، مزارع کشاورزی، باغات، مزارع پرورش ماهی و خانه‌های شهری و روستایی استان وارد کرد.

عباسی افزود: با وجود بالاترین بارش‌های کشور در موج اول و دوم بارندگی در چهارمحال و بختیاری، هیچ‌گونه تلفات جانی در این استان رخ نداد.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین نبود زیرساخت‌های مناسب را از عوامل توسعه نیافتگی این استان بیان و اضافه کرد: توسعه و بهسازی تنها فرودگاه این استان در شهرکرد، از اهمیت بالایی برای توسعه پایدار و رونق اشتغال و اقتصاد در این استان برخوردار است.

عباسی ابراز امیدواری کرد: با اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی، توسعه و بهسازی فرودگاه شهرکرد پیگیری شود.

وی همچنین با بیان سکونت پنج هزار نفر از مردم استان در واحد‌های مسکونی غیرمقاوم و فرسوده، گفت: اختصاص اعتبار برای مقاوم سازی این واحد‌ها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان ضرورت دارد.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم در این نشست با ابراز امیدواری نسبت به تسریع در جبران خسارت‌های سیل در چهارمحال و بختیاری، دستورات لازم برای انجام اقدامات مرتبط را صادر کرد.

انتهای پیام/خ

ضرورت توسعه زیرساخت‎ها در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: استانداری ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار