سناتور سندرز خواستار اعطای حق رای به جنایتکاران زندانی شد

سخنان سناتور دموکرات و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا درباره دادن حق رای به قانون‌شکنان و جنایتکاران زندانی واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا معتقد است هر شهروند آمریکایی از جمله جنایتکاران و متخلفان باید اجازه حق رای در انتخابات آتی این کشور را داشته باشند.

سندرز ضمن سخنرانی در تالار شهر نیوهمپشایر اظهار داشت جنایتکاران باید حق رای داشته باشند حتی زمانی که در زندان به سر می‌برند.

او گفت: این یک دموکراسی است و ما باید چنین دموکراسی را گسترش دهیم. من اعتقاد دارم هر فرد [آمریکایی] حق رای دارد.

سندرز در ادامه اظهاراتش را اینگونه توجیه کرد که حق رای به جنایتکاران نه تنها باعث بالا رفتن میزان مشارکت در انتخابات می‌شود، بلکه به ایجاد دموکراسی پویا کمک خواهد کرد.

سناتور ورمونت در ادامه گفت: من اعتقاد دارم که مردم مرتکب جرم می‌شوند و بهای آن را نیز به شکلی پرداخت می‌کنند و حق رای هم دارند. حتی اگر آن‌ها در زندان هم باشند آن‌ها هزینه [اشتباهات] خود به جامعه را می‌پردازند، اما نباید حق آمریکایی طبیعی آن‌ها در شرکت در دموکراسی ما نادیده گرفته شود.

وی تاکید کرد که حق رای باید به همه مجرمان حتی آن‌هایی که به خاطر جرائم خاص و وحشتناک همچون قتل، تجاوز و ترور محکوم شده اند، داده شود. سندرز در اظهاراتش به افرادی همچون «جوهر تسارنایف» که در آوریل ۲۰۱۳ انفجار‌ها در ماراتن بوستون را -که به کشته و زخمی شدن عده‌ی منجر شد-- طرح ریزی کرده بود، اشاره کرد.

اظهارات سندرز، واکنش دموکرات‌ها و مردم عادی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت.

پیت بودجج، شهردار ساوت بند، ایندیانا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ گفت: من قطعا اعتقاد دارم وقتی شما هنوز هستید، وقتی حکم خود را تحمل کرده اید پس دوباره بخشی از جامعه و زندکی سیاسی یک ملت می‌شوید و یکی از نکات ضروری حق رای شماست. ولی زمانی که آزادی خود را از دست می‌دهید [زندانی هستید] پس هنوز جزئی از یک ملت نیستید و حق رای را نمی‌توان برای شما در نظر گرفت.

برخی مخاطبان شبکه‌های اجتماعی نیز ضمن مخالفت با اظهارات سندرز اعلام کردند افرادی که اقداماتی علیه یک کشور و مردم خودش انجام می‌دهند چگونه می‌توانند در خصوص سرنوشت آن رای دهند.

انتهای پیام/

اظهارات سندرز درباره دادن حق رای به جنایتکاران جنجال به پا کرد

برچسب ها: آمریکا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار