مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان خبرداد؛

خسارت بیش از هفت هزار میلیارد تومانی سیل به لرستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: بر اساس برآورد‌هایی که تا کنون صورت گرفته سیل فروردین‌ماه به تأسیسات زیر بنایی، ساختمانی، دولتی و عمومی ۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  غلامرضا آقا میرزایی ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به میزان خسارت واردشده به بخش‌های مختلف اظهار کرد: برآورد خسارت به تأسیسات زیربنایی، ساختمانی، دولتی و عمومی شامل راه‌های روستایی، پل‌ها شهرداری‌ها، ساختمان‌های عمومی دولتی، خطوط آب، برق و گاز در مجموع هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

آقامیرزایی افزود: خسارت واردشده به بخش کشاورزی شامل زراعی، باغی، دامی و ساختمان‌های دامداری ۸۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی در ادامه به خسارت‌های بخش مسکن نیز اشاره و تصریح کرد: تعداد شهر‌هایی که بر اثر سیل آسیب دیده‌اند ۱۸ شهر است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: ساختمان‌های شهری که تخریب شده و نیاز به بازسازی دارند ۲ هزار و ۷۵۱ واحد هستند، همچنین ۱۱ هزار و ۱۰۸ واحد شهری نیز باید تعمیر شوند.

آقامیرزایی بیان کرد: ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تجاری شهری باید احداث و ۳ هزار و ۴۰۰ واحد تجاری نیز باید تعمیر شوند.

وی افزود: در مجموع ۱۳ و ۸۵۹ خانوار وسایل زندگی و معیشتی‌شان از بین رفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به اینکه سیلاب فروردین‌ماه به هزار و ۲۰۰ روستا آسیب وارد کرد، افزود: ۱۱ هزار و ۱۶۱ واحد مسکونی روستایی باید به‌طور کامل بازسازی و ۱۰ هزار و ۵۰۷ واحد نیز به تعمیر نیاز دارند.

آقامیرزایی عنوان کرد: همچنین ۲۱۵ واحد تجاری روستایی نیازمند بازسازی و ۱۴۹ واحد نیز باید تعمیر شوند.

وی گفت: در نهایت ۲۱ هزار و ۶۶۸ خانوار روستایی لوازم‌خانگی خود را از دست داده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اضافه کرد: سیل همچنین به ۶۳۴ خودرو خسارت وارد کرد.

آقامیرزایی در ادامه با بیان اینکه در شهرستان پل‌دختر متأسفانه اسکان اضطراری دیگر جواب‌گو نیست: تأکید کرد: از امروز به بعد با گرم شدن هوا وضع بدتر خواهد شد بنابراین پیگیر اسکان موقت هستیم که به علت تخریب بیش از حد ساختمان‌های شهری و روستایی متأسفانه امکان استفاده از ساختمان‌های خالی برای اجاره وجود ندارد.

وی گفت: استفاده از مسکن‌مهر که نیمه‌تمام است همچنین استفاده از واحد‌های مسکونی سیل‌زده پس از تعمیر طبق نظر کارشناس و اجاره برای بخشی دیگر نیز از راهکار‌هایی است که به دنبال آن هستیم البته کار سخت و دشواری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان بیان کرد: علاوه بر سیل و خسارت‌های ناشی از آن زمین‌لغزش و رانش زمین نیز بر مشکلات افزوده به‌طوری‌که در حال حاضر ۷۰ روستای استان در معرض خطر قرار دارند.

آقامیرزایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ۳۵۰۰ خودرو، کامیون و ماشین‌آلات در استان به‌ویژه معمولان و پل‌دختر فعالیت داشته‌اند، افزود: مردم اطمینان خاطر داشته باشند هیچ مسئولی تا برطرف شدن مشکلات کوتاه نمی‌آید.

وی تصریح کرد: پاک‌سازی شهر پل‌دختر تمام‌شده تنها شستشو باقی‌مانده که زمان‌بر بوده و ممکن است چند روز دیگر طول بکشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان در خصوص روستا‌های چم‌مهر بالا و پایین نیز تصریح کرد: پاک‌سازی این روستا‌ها توسط استانداری سمنان در حال انجام است و در صورتی که بنا بر پیش‌بینی هواشناسی سیلی در تابستان نداشته باشیم واحد‌های روستا برای اسکان‌موقت جواب می‌دهد.

آقامیرزایی تأکید کرد:اما با کار‌های کارشناسی بهترین نقطه را جهت ساخت‌وساز برای این روستا‌ها مشخص خواهیم کرد.

انتهای پیام/پ

برآورد خسارت ۷۸۰۰ میلیارد تومان سیل به لرستان

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار