سیل ۳۰۰ میلیارد ریال به مساجد و بقاع لرستان خسارت زد

معاون بهره برداری اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: سیل فروردین ماه امسال موجب بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت به مساجد، بقاع متبرکه و موقوفات استان شده است.

سیل ۳۰۰ میلیارد ریال به مساجد و بقاع لرستان خسارت زدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مسلم رضایی پور معاون بهره برداری اداره کل اوقاف و امور خیریه در جمع خبرنگاران گفت: بنابر گزارش اداره‌ها ودفاتر شهرستانی ۴۲ مسجد و بقعه بر اثر سیل و بارش‌های سیل آسا آسیب دیده اند.

وی افزود: این اماکن شامل ۱۰ باب بقعه متبرکه، ۲۶ باب مسجد و ۶ باب حسینیه در سطح استان است که به صورت‌های مختلف از آب گرفتگی تا تخریب کامل خسارت دیده اند.

وی با بیان اینکه بیشترین تخریب ها، در مساجد روستا‌های مسیر رودخانه کشکان واقع در شهرستان پلدختر رخ داده تصریح کرد: مسجد بین راهی روستای طالقان بخش زاغه در مجاورت جاده اصلی خرم آباد - بروجرد تخریب شده است.

۱۰۸ امامزاده در ۸۸ بقعه متبرکه لرستان دفن شده اند و بیش از یکهزار و ۶۰۰ مسجد در این استان وجود دارد.

۳۵ هزار واحدمسکونی و تجاری در استان لرستان بر اثر سیل دچار خسارت شده که کار بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی ان‌ها با حضور استان‌های معین انجام خواهد شد.

هر چند خسارت اولیه سیل ۱۲ فروردین در لرستان ۳۷۰۰ میلیارد تومان عنوان شد، اما با برآورد‌های جدید به این رقم افزوده می‌شود و پیش بینی شده تا ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

۱۵ نفر در اثر بارش‌های سیل آسای لرستان جان خود را از دست دادند و زیرساخت‌های اساسی صد‌ها روستا و چند شهر تخریب شد.

انتهای پیام/د

خسارت میلیاردی به مساجد، بقاع متبرکه و موقوفات استان لرستان

 

برچسب ها: سیل ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.