رئیس پلیس پیشگیری استان ایلام خبر داد؛

موفقیت برنامه‌های مردم محور در پیشگیری از وقوع جرم

رئیس پلیس پیشگیری استان ایلام گفت: مشارکت نهاد‌های مدنی، سازمان‌های دولتی و مردم نهاد در برنامه ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی سبب موفقیت در پیشگیری ازوقوع جرایم می‌شود.

موفقیت برنامه‌های مردم محور در پیشگیری از وقوع جرم

سرهنگ مهرداد علی محمدی رئیس پلیس پیشگیری استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛  گفت: بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی، قانون گریزی و هنجارشکنی سبب ازدیاد بزهکاری و افزایش جرایم در جوامع می‌شود و مقابله با این معضل اجتماعی نیازمند عزمی راسخ و تلاشی فراگیر است.

وی افزود:تشکل‌ها و سازمان‌های اجتماعی برای پیشگیری از جرم برنامه‌های متنوعی را تدوین و به مرحله اجرا گذارده اند و موفق‌ترین مدیران این عرصه برای برنامه ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی، نهاد‌های مدنی و سازمان‌های مردم نهاد را در کنار ظرفیت‌های دولتی مشارکت می‌دهند تا برنامه‌های مناسبی را برای پیشگیری از وقوع جرایم به منظور مقبولیت بیشتر مردم به مرحله اجرا بگذارند.

رئیس پلیس پیشگیری استان ایلام ادامه داد: اصلی‌ترین ماموریت در پیشگیری از جرایم و قانون گریزی در جوامع به سازمان‌های پلیس محول شده و پلیس پیشگیری به عنوان تخصصی‌ترین پلیس این نیرو بیشترین سهم پیشگیری از جرم را به دوش می‌کشد و برای انجام این ماموریت مهم در سراسر کشور گسترش داشته و می‌کوشد با استفاده از تمام ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی در امر پیشگیری انتظامی و اجتماعی قدم بردارد.

سرهنگ علی محمدی اضافه کرد: اصلی‌ترین معیار مشارکت شهروندان با پلیس رعایت قوانین و مقررات است و شهروندان با رفتار قانونمند خود بخشی از پازل پیشگیری از جرم را تکمیل می‌کنند.

وی  همبستگی میان مردم و پلیس را تضمین کننده انضباط اجتماعی داست و اظهار کرد: مهمترین شرط پایداری امنیت مشارکت میان مردم و پلیس می‌باشد، پلیس قادر به برقراری امنیت نخواهد بود مگر به اراده مردم و همکاری متقابل یا به عبارتی یکی از تمهیدات خاص و بارز پیشگیری از وقوع جرم در سطح جامعه استفاده از مشارکت عمومی و اتکا به سازمان‌های مردم نهاد است.

سرهنگ علی محمدی یادآورشد:فرهنگ پیشگیری اجتماعی از جرم باید در بین تمام اقشار جامعه به عنوان آموزشی فراگیر از مهدکودک تا دانشگاه به عنوان یک فرهنگ و وظیفه ملی شناخته شود.

انتهای پیام/ د

پیشگیری از وقوع جرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.