استاندار ایلام:

۲۰ هزار واحد مسکونی در استان ایلام دچار آسیب شده است/ ۲ هزار واحد نیاز به بازسازی کامل دارند

استاندار ایلام گفت: ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان ایلام بر اثر سیلاب دچار آسیب شده است.

۲۰ هزار واحد مسکونی در استان ایلام دچار آسیب شده استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ; قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با حضور کولیوند رئیس اورژانس کشور و نمایندگان سازمان جهانی بهداشت گفت:در سیل اخیر ما تلاش زیادی کردیم که از وقایع سخت و خسارات جانی و مالی پیشگیری شود.

وی افزود: وقتی که سازمان هواشناسی و ستاد بحران در کشور اعلان خطر کردند و اخطار داند ما به سرعت وارد عمل شدیم و در یکایک مناطقی که بارندگی شدید احتمال می‌رفت بنده و همکاران شخصاً حضور داشتیم.

 سلیمانی دشتکی ادامه داد: در قبل از سیل در همین منطقه ماژین حضور یافتیم و روستاهایی که در معرض آب گرفتگی قرار داشتند تخلیه کردیم و نقاط بحران خیز و سیل خیز را برای مدیریت بهتر بین مسئولان و ارگان‌ها تقسیم کار کردیم.

وی بیان داشت: با امکانات و ماشین آلات متعدد کانون‌های سیل خیز را مدیریت کردیم.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: در تمام نقاط بحرانی این تقسیم کار و تقسیم مناطق و نواحی انجام شد اگر این اقدامات صورت نمی‌گرفت قطعاً حوادث ما دست کمی از لرستان و خوزستان و گلستان نداشت.

استاندار ایلام اظهار داشت: میزان بارندگی استان در دو موج بارندگی به حدود ۴۰۰ میلی متر رسید و در بعضی از مناطق در عرض ۳ ساعت حدود ۶۰ میلی متر بارندگی داشتیم.

وی گفت: با همه تمهیدات و پیشگیری‌ها سیل در بسیاری از مناطق استان شروع شد برخی از مناطق استان ارتباط زمینی آنها قطع شد، در بخش ماژین ۶ روستا را تخلیه کردیم و هر شش روستا زیر آب رفتند.

 استاندار ایلام افزود: به حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان آسیب جدی وارد شد که نزدیک به ۲ هزار واحد نیاز به بازسازی کامل دارند.

وی بیان داشت: از اولین نهادهایی که به سرعت وارد عمل شد اورژانس کشور بود، یکی دیگر از نهادهایی که قبل از حوادث برای پیشگیری سخت در تلاش بود سپاه پاسداران بود هم قبل از حوادث هم حین بحران و هم بعد از بحران تلاش قابل تقدیری داشت.

 سلیمانی دشتکی ادامه داد: سپاه در مواد قانون اساسی ما یکی از ارکان نظام است و تعریف قانونی شده و اغلب آحاد مردم ما عضو سپاه و بسیج هستند، امروز سپاه در امداد رسانی نقش اول را دارند.

 

انتهای پیام/با

صحبت های استاندار ایلام در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.