احداث ۱۰۱ کیلومتر راه در کردستان

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی کردستان گفت: طی سال گذشته در این استان ۱۰۱ کیلومتر راه روستایی و بین شهری جدید احداث شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رامین محمودی گفت: این میزان راه احداث شده شامل ۶۵ کیلومتر راه روستایی و ۳۶ کیلومتر راه بین شهری (بزرگراهی) است.

وی افزود: برای اجرای این میزان راه حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که ۳۰۰ میلیارد ریال آن مربوط به راه روستایی و ۹۰۰ میلیارد ریال نیز مربوط به راه‌های بین شهری است.

محمودی با اشاره به اینکه ۶۵ کیلومتر راه روستایی احداث شده در سال گذشته در تمام شهرستان‌های استان انجام شده است، اضافه کرد: با اجرای این میزان راه میانگین بهره مندی روستا‌های استان از راه آسفالته با حدود یک درصد افزایش به ۴۹ درصد رسید.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی کردستان گفت: راه‌های بین شهری بزرگراهی نیز در محور‌های سنندج - دهگلان، کامیاران - مریوان، سنندج - دیواندره، سقز - مریوان، بیجار - دیواندره، بیجار - همدان و بیجار - زنجان احداث شده است.

محمودی با اشاره به اینکه با اجرای ۳۶ کیلومتر راه بین شهری بزرگراهی شاخص برخورداری این استان به حدود ۱۷ درصد رسیده است، یادآور شد: هم اکنون در این استان ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۳۰۰ کیلومتر راه بین شهری در دست احداث است.

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.