رئیس اداره ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: جستجو برای یافتن اثری از چهار سرنشین یک فروند لنج باری غرق شده در آب‌های عسلویه امروز ادامه یافت.

احسان گلستانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  بوشهر،افزود: امروز با وجود طوفانی بودن خلیج فارس و وزش تندباد با سرعت ۷۵ کیلومتر در ساعت، شناور ناجی به محل غرق شدن لنج و اطراف آن مراجعه کرد.

وی ادامه داد: همچنین از بالگرد شرکت نفت و گاز پارس مستقر در عسلویه برای جستجوی هوایی استفاده شد.

رئیس اداره ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: این لنج نیمه شب دوشنبه، غرق می‌شود و صبح سه‌شنبه یک کشتی عبوری آن را می‌بیند و به مرکز جستجو و نجات اداره بندر عسلویه اطلاع می‌دهد که بلافاصله شناور ناجی به موقعیت مورد نظر فرستاده شد.

گلستانی بیان کرد:امدادگران، دو سرنشین این شناور را که حال مساعدی هم نداشتند به اسکله می‌آورند و تلاش برای پیدا کردن چهار سرنشین دیگر که ناپدید شده بودند را شروع می‌کنند.

وی گفت: این لنج از دبی به نخل تقی در حال حرکت بود.

کمک به لنج آسیب دیده در بوشهر

رئیس اداره ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ساعت یک بامداد امروز (چهارشنبه) در حالی که خلیج فارس کاملا مواج بود، به ما خبر دادند که یک فروند لنج صیادی به علت نقص فنی در ۴۰ مایلی جنوب غرب بوشهر دچار مشکل شده است.

گلستانی افزود: شناور ناجی از جزیره خارگ به کمک این لنج فرستاده شد و توانست کمک کند نقص فنی برطرف شود و لنج به راه خود ادامه دهد.

وی بیان کرد: این لنج از اسکله جُفرِه بوشهر به دریا رفته بود و قصد بازگشت به این اسکله را داشت.

هشدار به دریانوردان

رئیس اداره ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: خلیج فارس برای تردد‌های دریایی نامساعد است و این وضع در روز‌های پایانی هفته با تمرکز بیشتر در سواحل جنوبی استان بوشهر ادامه دارد.

گلستانی تاکید کرد: انتظار داریم فرماندهان و مالکان شناور‌ها در صورت تصمیم به تردد در مسیر‌های طولانی پیش بینی بلندمدت داشته باشند و تنها به مساعد بودن دریا در روز حرکت، بسنده نکنند.

وی بیان کرد: سرنشینان شناور‌ها هنگام بروز سوانح احتمالی، موضوع را هر چه سریع‌تر از طریق بیسیم شناور یا تلفن همراه خود به سامانه ۱۵۵۰ مرکز جست و جو و نجات دریایی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ک

خلیج فارس برای ترددهای دریایی مساعد نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.