رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی؛

مشهد باید به یکی از شهر‌های زیبای مذهبی دنیا بدل شود

رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: باید در معماری پایتخت معنوی کشور به جایی برسیم که این شهر به عنوان یکی از زیباترین شهر‌های معنوی دنیا مطرح باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین شرکاء رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی امروز درهمایش بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار که در تالار شهر مشهد برگزار شد گفت: تلاش برای زیباسازی شهر وظیفه همه دستگاه‌ها بوده و فعالان رشته معماری باید به کیفیت و هویت به صورت همزمان توجه کنند.

وی افزود: ساختمان‌ها باید به شکلی طراحی و اجرا شود که به عنوان یک بنای ماندگار پس از سال‌ها پابرجا بمانند و تنها نیاز به بازسازی داشته باشند.
 
رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی ادامه داد: باید در طراحی و ساخت ساختمان‌ها در پایتخت معنوی کشور به جایی برسیم که این شهر به عنوان یکی از زیباترین شهرهای معنوی دنیا مطرح باشد.

آموزش معماری در ۱۸ دانشگاه مشهد

محمد هادی مهدی نیا رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر رشته معماری در ۱۸ دانشکده و دانشگاه در شهر مشهد در حال آموزش است، اما متأسفانه هیچ برآورد درستی از نحوه جذب فارغ التحصیلان این حوزه نداریم.

وی افزود: در حال حاضر به صورت تخصصی به حوزه معماری در پروژه‌های شهری مشهد همچون بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، طرح میدان شهدا، بازآفرینی شهری، نگریسته شده و در کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر قرار دارد.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به برنامه‌های شورای شهر در حوزه رونق گرفتن ساخت و ساز‌ها در شهر ادامه داد: مصوبه رونق بخشی به صنعت ساختمان با ارائه مشوق‌های مناسب اتفاقات خوبی را می‌تواند در حوزه معماری وشهرسازی رقم بزند.
 
مهدی نیا تصریح کرد: باید به سمت شفافیت هرچه بیشتر و از بین رفتن رانت اطلاعاتی برای ایجاد عدالت عمومی در شهرداری مشهد گام برداریم.

انتهای پیام//ف. س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.