در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

واکنش رئیس دفتر رئیس جمهور به صحبت‌های آذری جهرمی درباره سند ۲۰۳۰

واعظی موضع دولت را درباره صحبت‌های وزیر ارتباطات در مورد سند ۲۰۳۰ تشریح کرد.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در گفت و گو با  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موضع دولت درباره صحبت های  وزیر ارتباطات در مورد سند ۲۰۳۰، گفت: وقتی صحبت از اسناد بین المللی است نمی‌توانیم بگوییم که در دنیای امروز زندگی کنیم، ولی به اسناد بین المللی توجهی نداریم.

واعظی افزود:  آن دسته از اسناد بین المللی که در مراجع رسمی ایران  تصویب شده باشد، مورد احترام ما است و قطعا آن‌ها را اجرا می‌کنیم؛ آن‌هایی که مراجع رسمی خود را طی نکرده باشد قطعا مواردی است که کسی نمی‌تواند آن را اجرا کند مگر اینکه مجلس یا هر جای دیگری آن را تصویب کند؛ درباره مطلبی که مهندس جهرمی هم  مطرح کردند، بهتر است  با خودشان صحبت کنید.

رئیس دفتر رئیس جمهور  در ادامه همچنین درباره مشکلات شبکه توزیع اقلام و کالاهای اساسی،افزود: ما باید نظارت را قوی‌تر کنیم و حتما باید  در دولت بازار و کالا متولی داشته باشد، قاعدتا آنچه در قانون وجود دارد وزارت صنعت و معدن و تجارت باید این کار را انجام دهد و این وزارتخانه  آنقدر گرفتاری هایش زیاد شده است، و تمام توجه وزیر به مسئله صنعت بوده  و مسئله نظارت یک مقدار مسئله درجه دوم قرار گرفته است.

واعظی یادآور شد : من امیدوار هستم مجلس محترم این طرح وزارت بازرگانی را که در حال حاضر مطرح و در کمیسیون‌های مختلف هم مورد تصویب قرار گرفته است در اسرع  وقت  در دستور کار قرار  بگیرد و تصویب شود؛ تا اینکه در دولت مسئله بازار و کالا اساسی یک متولی جدی پیدا کند  و وزیر بازرگانی منتخب مسئله نظارتی که در گذشته به طور مناسب انجام می‌شده است را احیا کند.


بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات در اجلاس اخیر ژنو درباره سند ۲۰۳۰ چه گفت؟ +فیلم


گفتنی است؛ فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجلاس سران جامعه اطلاعاتی سخنانی را در خصوص سند ۲۰۳۰ بیان می‌کند. زیرنویس فارسی فیلم مذکور نشان می‌دهد که آذری جهرمی در دفاع از این سند سخن گفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۹:۴۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
این سند را در ایران زمین اجرایی نکنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقای آذری جهرمی باید پاسخگو باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
مجامع بین المللی؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
علی برکت الله
آخرین اخبار