رییس بنیاد مسکن:

پرداخت اجاره اسکان موقت یکساله سیل زدگان لرستان

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: کمک هزینه برای استقرار مردم سیل زده در اماکن موقت به مدت یک سال پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: کمک هزینه برای استقرار مردم سیل زده در اماکن موقت به مدت یک سال پرداخت می‌شود.

پرداخت اجاره  اسکان موقت یکساله سیلزدگان لرستانعلیرضا تابش اظهار داشت: منزل افرادی که در سیل اخیر تخریب شده و به تعمیرات اساسی نیاز دارد شامل این طرح می‌شوند.

وی گفت: به منازل شهری ۱۲۰ میلیون ریال و به منازل روستایی ۶۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود که صاحبان منازل اختیار دارند برای منزل خود به هر صورت که مایل هستند هزینه کنند.

تابش بیان کرد: بهترین شیوه برای ساخت مسکن تخریب شده، شیوه مشارکت مردمی است و مردم زمانی که خودشان در ساخت منازل دخیل باشند انرژی و روحیه بیشتری خواهند داشت.

وی افزود: بازسازی منازل پلدختر باید در اولویت قرار گیرد که در این زمینه بانک‌های عامل در این خصوص آمادگی لازم را دارند.

حادثه سیلی که در ۱۲ فروردین ماه اتفاق افتاد و بیش از ۳۷ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های لرستان زد و جان ۱۵ نفر را نیز گرفت.

سیلی که موجب قطع آب ۹۶۴ روستا شد، همچنین بیش از سه هزار میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آبفا شهری و یکهزار و ۵۲۰ میلیارد ریال خسارات به تاسیسات آبفار روستایی وارد کرد.

۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف کشاورزی خسارت دید و ۷۱۲ مدرسه با ۲ هزار و ۶۱ کلاس درس در مناطق تخریب شد.

سیلاب اخیر در استان لرستان موجب شد ۴۳۶ نقطه سیل خیز شناسایی شود که نشان می‌دهد لرستان یکی از پنج استان سیل خیز کشور است.

انتهای پیام /ب

اجاره اسکان موقت سیلزدگان یکساله پرداخت می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.