اهدای عضو دو بیمار مرگ مغزی در اصفهان به بیماران نیازمند

مسئول مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان گفت: اعضای قابل اهدای دو بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مریم خلیفه سلطانی مسئول مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان در خصوص اهدای عضو به بیماران نیازمند در استان اصفهان در هفته گذشته اظهار کرد: خانم "خیرالنسا بابامیری" ۵۵ ساله به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستان الزهرا (س) بستری شد.

وی افزود: پس از صحبت با اعضای خانواده این بیمار مرگ مغزی در خصوص پیوند اعضا، با رضایت کامل آنان، وی پس از طی مراحل مربوط به تأیید مرگ مغزی، تحت عمل جراحی برداشت اعضا قرار گرفت و عمر دوباره‌ای به سه بیمار نیازمند پیوند عضو، بخشید.

مسئول مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان با بیان اینکه این مورد، سومین مورد اهداء عضو در سال جاری در اصفهان بوده است، تصریح کرد: کلیه‌های و کبد خیرالنسا بابامیری پس از برداشت برای پیوند به به بیماران نیازمند عضو به شیراز ارسال شد.

وی با اشاره به چهارمین اهداء عضو در اصفهان گفت: "حسین جعفری" ۴۰ ساله یکی دیگر از اهداء کنندگان عضو در استان اصفهان بود که بر اثر حادثه ترافیکی در ۲۹ فروردین سال جاری در بیمارستان امین اصفهان بستری شد.

خلیفه سلطانی ادامه داد: پس از صحبت با اعضای خانواده این بیمار مرگ مغزی در خصوص پیوند اعضا، با رضایت کامل آنان، حسین جعفری از بیمارستان امین اصفهان به مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان منتقل و پس از مراحل مربوط به تأیید مرگ مغزی، تحت عمل جراحی برداشت اعضا قرار گرفت و عمر دوباره‌ای به چهار بیمار نیازمند پیوند عضو، بخشید.

وی اضافه کرد: کلیه‌های این بیمار مغزی در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان و بیمارستان‌های خورشید به دو بیمار نیازمند به پیوند کلیه که از نارسایی کلیه در رنج بودند، اهدا شد و با اهدای کبد وی در شیراز به بیماری نیازمند کبد، حیاتی دوباره بخشیده شد.

مسئول مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان خاطرنشان کرد: قلب وی در مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی قلب شهید چمران اصفهان به یک بیمار نیازمند اهدا شد تا بار دیگر قلب مرحوم حسین جعفری در حیاتی دوباره به تپش بیافتد.

وی یادآور شد: در سال ۱۳۹۷ با گذشت ۴۹ خانواده اهداء ۱۱۵ عضو در استان اصفهان انجام گرفت که ۶۸ کلیه، ۱۶ کبد و یک قلب در اصفهان با بیماران پیوند و ۲۹ عضو دیگر برای پیوند به بیماران نیازمند عضو به شیراز ارسال شد.

انتهای پیام/م

 

آخرین وضعیت اهدای عضو  در استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.