اهدای اعضای دو مورد مرگ مغزی به ۴ بیمار نیازمند

مسئول فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان گفت:با اهدای اعضای دو مورد مرگ مغزی در استان اصفهان، ۴ نفر از مرگ نجات یافتند که اعضای اهدایی این دو نفر کلیه‌ها و کبد بود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مریم خلیفه‌سلطانی مسئول فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان در رابطه با اهداکنندگان اعضا در اصفهان، اظهار کرد: با اهدای اعضای دو مورد مرگ مغزی در استان اصفهان، 4 نفر از مرگ نجات یافتند که اعضای اهدایی این دو نفر کلیه‌ها و کبد بود.

وی افزود: خانم نیکدل فاز 12 ساله ساکن مشهد مقدس در اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده و در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) شهرضا بستری بود که پس از اعلام رضایت خانواده برای بررسی و تأیید مرگ مغزی به بیمارستان الزهرا(س) اصفهان منتقل و در روز 23 شهریور ماه کبد او در اصفهان پیوند شد که این عمل پیوند، نهمین پیوند کبد در بیمارستان الزهرا(س) استان اصفهان بود.

مسئول فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) در ادامه گفت: حسین غلامی ارجنکی 18 ساله ساکن اصفهان، بر اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده و در بیمارستان دکتر غرضی اصفهان بستری بود، بعد از اعلام رضایت خانواده برای تأیید مرگ مغزی و انجام مراحل قانونی به بیمارستان الزهرا(س) انتقال داده شد و در روز 3 مهر ماه تحت عمل جراحی برداشت عضو قرار گرفت و دو کلیه ایشان به 3 بیمار لیست انتظار پیوند و کبد او به شیراز ارسال شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 97 تا به امروز در استان اصفهان 30 اهدا کننده توانستند 73 بیمار نیازمند پیوند عضو را نجات دهند.

انتهای پیام/م

 

اهدا عضو به بیماران نیازمند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.