سرمایه‌گذاری ۱۱۵ میلیاردی سامسونگ برای ساخت پردازنده‌ جدید

سامسونگ با سرمایه‌گذاری ۱۱۵ میلیارد دلاری روی پردازنده خود قصد دارد محصولی قدرتمندتر از Snapdragon و سری A اپل تولید کند.

سرمایه‌گذاری ۱۱۵ میلیارد دلاری سامسونگ روی پردازنده جدید خودبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، خبر‌های جدید منتشر شده درباره شرکت سامسونگ حاکی از این است که شرکت کره‌ای قصد دارد روی پردازنده‌های نسل بعدی خود به میزان ۱۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند که قرار است تا سال ۲۰۳۰ در بازار عرضه شوند. در حال حاضر، سامسونگ پادشاه چیپست‌های حافظه است، اما برنامه دارد تا اینتل، کوآلکام، اپل، هوآوی و تمام طراحان دیگر چیپست‌های پردازنده را کنار بزند و تبدیل به شماره یک این زمینه شود.

این روزها، سامسونگ پردازنده‌های Exynos را برای خط گوشی‌های گلکسی خود تولید می‌کند و این چیپست‌ها هم می‌توانند از این سرمایه‌گذاری بهره‌مند شوند. از حالا تا سال ۲۰۳۰، سامسونگ سالانه ۹.۶ میلیارد دلار را صرف توسعه و پیشرفت دادن نسل‌های بعدی پردازنده‌های خود خواهد کرد و این هزینه بسیار بالا فقط برای این است تا در جهان به عنوان شماره یک شناخته شود.

سؤال مهم این است که آیا پردازنده‌های Exynos توانایی این را دارند که با پردازنده‌های سری A اپل رقابت کنند و یا حتی آن‌ها را کنار بزنند یا خیر. این مسئله تا چند سال دیگر مشخص می‌شود، اما هر دو پردازنده یاد شده در حال حاضر در رده‌ای مساوی با پردازنده‌های کوآلکام یعنی پردازنده‌های روی گوشی‌های هوشمند امروزی، Snapdragon دارند هرچند یک مزیت از لحاظ سیستم‌های گرافیکی و سیستم ادغام مودم‌های سلولی دارد.

پولی که سامسونگ قصد دارد برای پردازنده‌های خود سرمایه‌گذاری کند نه تنها خرج تحقیق و توسعه خواهد شد بلکه در اختیار ریخته‌گری و تهیه امکانات تولید پردازنده‌ها هم قرار خواهد گرفت و سامسونگ برنامه دارد تا ۱۵ هزار نفر را در راستای هدف خود یعنی بهترین جهان شدن و تبدیل شدن به بزرگترین تولیدکننده پردازنده جهان استخدام کند. این خبر می‌تواند خبر خوبی برای گوشی‌های گلکسی این شرکت باشد که از گرافیک‌ها و مودم‌های اگزینوس استفاده می‌کنند.

اگزینوس (Exynos) یک سری از سیستم‌های روی تراشه (SoC) مبتنی بر پلتفرم پردازنده‌های کم‌مصرف ARM است که توسط شرکت سامسونگ برای استفاده در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها عرضه شده‌است.


بیشتر بخوانید: بررسی فنی گوشی هوشمند گلکسی A20 محصول میان‌رده سامسونگ


انتهای پیام/

سرمایه‌گذاری سامسونگ برای تولید پردازنده‌های قدرتمدتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
با اين اوضاع چند سال ديگه موبايلا با سوپركامپيتورا برابري ميكنن
آخرین اخبار