ترکیه در پی گرفتن معافیت از امریکا برای ادامه خرید نفت از ایران

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد این کشور در صدد است آمریکا را متقاعد کند که اجازه دهد آنکارا همچنان از ایران نفت خام وارد کند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، حامی آکسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه، در جمع خبرنگاران اعلام کرد آنکارا در تلاش است تا آمریکا را متقاعد کند که به پالایشگاه «توپراش» (بزرگترین واردکننده نفت در ترکیه) اجازه بدهد همچنان از ایران نفت خام وارد کند.

او در حاشیه نشست ناتو همچنین در واکنش به اظهارات مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، درباره اینکه آنکارا باید میان ناتو و اس ۴۰۰ روسیه یکی را انتخاب کند، گفت: واشنگتن بار دیگر به زبان تهدید روی آورده است، اما می‌دانیم که این لحن کارساز نیست. چنین اظهاراتی درباره کشورمان نیز ناپذیرفتنی است، آمریکا باید بداند که اعمال فشار هیچ نتیجه‌ای ندارد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه ضمن اشاره به تداوم مذاکرات آنکارا و واشنگتن برای حل مشکلات اعلام کرد: انتظار می‌رود آمریکا اقدامات ملموس در قبال مواردی، چون پ‌ی‌د، ی‌پ‌گ و فتو که امنیت کشور را تهدید می‌کند، انجام دهد.

آکسوی ضمن اشاره به اهمیت نشست وزرای خارجه کشور‌های عضو ناتو در تقویت همبستگی و اتحاد تصریح کرد: روابط ناتو-روسیه، نقش ائتلاف در مبارزه با تروریسم و امنیت اروپا-آتلانتیک از جمله مواردی بود که در این نشست بررسی شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد: حجم تجارت با آمریکا در حال حاضر بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار بوده و هدف ما ارتقای آن تا سقف ۷۵ میلیارد دلار است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
مگه آمريکا کيه همه به دنبال رايزني با اون هستن
آخرین اخبار