در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استقرار ۷ روزه سامانه سیار دندانپزشکی در مناطق نظامی/ اعزام کلینیک سیار دندانپزشکی به خوزستان

رئیس اداره بهداشت قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) از خدمت رسانی سامانه سیار دندانپزشکی در مناطق نظامی فاقد مراکز درمانی خبر داد.

جلیل نژاد/ استقرار ۷ روزه سامانه سیار دندانپزشکی در مناطق نظامی فاقد مرکز درمان / اعزام کلینیک سیار دندانپزشکی به مناطق سیل زده خوزستانامیر سرتیپ دوم علیرضا رنجبر نایینی رئیس اداره بهداشت و درمان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خدمت رسانی سامانه‌های سیار دندانپزشکی نیرو‌های مسلح در شرایط بحران به مردم گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به اینکه ما در کشور بحران خیزی هستیم و احتمال وقوع سیل و زلزله در بسیاری از مناطق وجود دارد سامانه‌های سیار دندانپزشکی را جهت ارائه خدمات به مردم و نیرو‌های مسلح ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: سامانه‌های متحرک دندانپزشکی در مناطقی که دسترسی به خدمات دندانپزشکی ممکن نباشد به نیرو‌های مسلح خدمت رسانی می‌کنند.

امیر سرتیپ دوم نائینی اظهار کرد: همزمان با مانور پزشکی خاتم الانبیاء در سال ۹۶ در منطقه بیرجند در سربیشه این سامانه مستقر شده و در مانور آسمان در منطقه شمال غرب کشور در استان  خراسان در گلی داغ سامانه سیار دندانپزشکی مستقر شد که به کمک این سامانه ارائه خدمات دندانپزشکی از صفر تا صد صورت گرفت.

خدمت رسانی رایگان به زلزله زدگان سرپل ذهاب

رئیس اداره بهداشت و درمان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) بیان کرد: با بروز زلزله در سرپل ذهاب در روستای کویین این سامانه سیار دندانپزشکی نیرو‌های مسلح مستقر شد و به زلزله زدگان خدمت رسانی کرد.

وی با اشاره به خدمت رسانی سامانه سیار دندانپزشکی به نیرو‌های مسلح در مناطق عملیاتی گفت: در مناطق کمتر برخوردار یگان‌های پدافندی که فاقد واحد‌های بهداشت و درمان هستند سامانه سیار دنداپنپزشکی نیرو‌های مسلح به نیرو‌های نظامی خدمات دندانپزشکی شامل جرم گیری و عصب کشی به کمک گرافی سیار ارائه می‌کنند و در واقع به جز پروتز همه خدمات دندانپزشکی را به نیرو‌های نظامی ارائه می‌کنیم.

تداوم خدمت رسانی به مردم و نیروهای مسلح با عقد قرارداد با ساتا

رئیس اداره بهداشت و درمان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) اظهار کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های درمان دندانپزشکی بالاست و برگشت عوائد ارائه این خدمات ممکن نبود، با عقد قرار داد با سازمان بیمه خدمات درمانی نیرو‌های مسلح (ساتا) این امکان فراهم شد که ارائه خدمات دندانپزشکی پایدار و مداوم باشد.
 
امیر سرتیپ دوم نائینی به مزیت‌های این سامانه سیار دندانپزشک اشاره کرد و گفت: تشخیص زودرس با ارائه خدمات دندانپزشکی در مناطق عملیاتی به نیرو‌های نظامی کمک می‌کند تا بیماری‌های دهان ودندان نیرو‌های مسلح را درمان کنیم و سلامت آن‌ها را ارتقا بخشیم؛ افزون بر این این کار به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند چرا که در صورت درمان نشدن بیماری در مراحل اولیه مشکلات دهانی و دندانی وخیم‌تر و هزینه درمان بیشتر می‌شود.

استقرار سامانه سیار دندانپزشکی در مناطق عملیاتی کم برخوردار

وی ادامه داد: هدف ما این است که در مناطق کمتر برخوردار نظامی به صورت مستمر این سامانه دندانپزشکی سیار به مدت یک هفته مستقر شود و به سمت سایر یگان‌ها حرکت کند و دوباره به میدا بازگردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.