بازداشت ۱۱۵ نظامی ترک به دلیل ارتباط با شبکه فتح الله گولن

پلیس ترکیه ۱۱۵ نظامی مشکوک به ارتباط با گروهی که مسئول توطئه کودتای سال ۲۰۱۶ قلمداد می‌شود را دستگیر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه های دولتی ترکیه گزارش دادند پلیس امروز جمعه 115 نظامی مشکوک به ارتباط با گروهی که مسئول توطئه کودتای سال 2016 قلمداد می شود را دستگیر کرد. این تازه ترین بازداشت ها در چارچوب سرکوبی گسترده در ترکیه است.

این دستگیری ها پس از آن انجام شد که دادستان عمومی استانبول حکم بازداشت 210 نظامی از جمله پنج سرهنگ را صادر کرد. مأموران 55 مظنون را در استانبول و 60 مظنون را در دیگر نقاط بازداشت کردند.

افراد بازداشت شده در بین دهها هزار نفری هستند که به اتهام ارتباط با فتح الله گولن، واعظ منتقد اردوغان مقیم آمریکا، بازداشت شده اند. آنکارا، گولن را مسئول سازماندهی کودتای نافرجام سال 2016 قلمداد می کند ولی وی این ادعا را به شدت تکذیب می کند.

از زمان تلاش نافرجام برای سرنگونی دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، پلیس یک رشته عملیات در سراسر این کشور انجام داده است.

مقامات ترکیه می گویند این اقدامات برای حذف نفوذ گولن در نهادهای دولتی ضروری است ولی فعالان و متحدان غربی آنکارا از گستردگی این عملیات انتقاد می کنند. به علاوه بازداشت ها، مقامات بیش از 140 هزار تن از کارکنان بخش دولتی از جمله معلمان، قضات و نظامیان را اخراج یا از کار تعلیق کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار