دانشگاه گیلان میزبان همایش مردم و محیط زیست

سومین همایش بین المللی مطالعات راه ابریشم با عنوان همایش مردم و محیط زیست در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سعید رهسپار، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان گفت: سومین همایش بین المللی مطالعات راه ابریشم با عنوان همایش مردم و محیط زیست در امتداد راه ابریشمی در این دانشگاه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه، این همایش با معرفی ظرفیت‌های مناطق مختلف ایران برای مشارکت پروژه راه ابریشم در قاره آسیابرگزار می‌شود، افزود: درهمایش بین المللی مطالعات راه ابریشم پژوهشگرانی از کشور‌های روسیه، چین، ایتالیا حضور دارند.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان گفت:محور‌ها و موضوعات عمومی محیط زیست از جمله احترام به محیط زیست در ادبیات باستانی و مدرن منطقه جاده ابریشم، نقش تاریخی حوضه‌های آبی در شکل گیری تمدن ها، رویه‌های حقوقی و محیط زیست در منطقه ابریشم جاده، از محور‌های این همایش است.

سعید رهسپاربابیان اینکه، این همایش روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود، افزود: مدیریت بحران آب و جلوگیری از جنگ‌های آب، اقتصاد کشاورزی و همکاری بین منطقه‌ای در منطقه جاده ابریشم، مدیریت بحران آلودگی هوا در منطقه ابریشم جاده، اقتصاد انرژی و آسیب‌های زیست محیطی آن، مدیریت بحران انرژی در منطقه جاده ابریشم، نقش رسانه‌ها در شکل گیری محیط زیست، فرهنگ حفاظت در منطقه ابریشم جاده، مدیریت اجتماعی بحران‌های زیست محیطی در منطقه جاده ابریشم، بحران‌های زیست محیطی و تأثیر آن‌ها بر زندگی اجتماعی انسانی، محیط زیست پایدار، اقتصاد پایدار از محور‌های این همایش است.

وی در ادامه تصریح کرد: این همایش از سوی دانشگاه علامه طباطبایی و با میزبانی و مشارکت دانشگاه گیلان و شبکه دانشگاه‌های راه ابریشم برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام / ق 

 

برگزاری همایش مردم و محیط زیست در دانشگاه  گیلان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.