چگونگی پیگیری مرسوله پستی

پیگیری مرسولات پستی از جمله خدمات کاربردی شرکت پست است که با استفاده از آن می‌توان اطلاعاتی نظیر مشخصات مرسوله، نام فرستنده و گیرنده، وزن و هزینه ارسال را مشاهده کرد.

چگونه مرسوله پستی را پیگیری کنیم؟به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت پست با هدف دستیابی عموم مردم به خدمات پستی در عرصه ارتباطات خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد. بسیاری از سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی از طریق خدمات مختلف پست، مرسوله‌های خود را ارسال می‌کنند. در سال‌های اخیر به واسطه رواج خریدهای اینترنتی، بسیاری از مردم سروکارشان به پست و خدمات آن افتاده است.

در برخی مواقع به دلیل طولانی شدن زمان دریافت مرسوله‌های پستی گیرندگان این مرسوله‌ها که نگران سرنوشت مرسوله خود هستند، در اولین اقدام  تصمیم می‌گیرند با مراجعه حضوری به یکی از ادارات پست بسته خود را رهگیری کنند، این  در حالی است که  با رونق خدمات الکترونیک بهترین راه، استفاده از خدمات مدرن شرکت ملی پست است.

سال‌هاست که شرکت ملی پست برای استفاده از خدمات رهگیری مرسولات ثبتی امکانی را فراهم کرده است تا فرستنده یا گیرنده با در دست داشتن قبض رسید یا شماره بارکد مرسوله به نشانی http://newtracking.post.ir / مراجعه و با ورود شماره بارکد مرسوله در باکس مربوطه از سرنوشت مرسولات خود در تمام مراحلِ قبول، رهسپاری و توزیع آگاه شوند و آن را رهگیری کنند.

چگونه مرسوله پستی را پیگیری کنیم؟

از طریق این درگاه اداره پست این امکان را به مشتریان خود می‌دهد که اطلاعات محموله خود را مشاهده و وضعیت آن را تا هنگام تحویل پیگیری کنند. سیستم رهگیری مرسولات پستی اطلاعات کاملی را به مشتریان خود خواهد داد و شما می‌توانید مکان محموله خود را مشاهده و بفهمید که چه زمانی به دستتان می‌رسد. این ویژگی در هنگام خرید اینترنتی بسیار اهمیت دارد.

مشخصات اولیه مرسوله برای شما نمایش داده می‌شود. شما در این بخش می‌توانید اطلاعات زیر را مشاهده کنید:

تاریخ و ساعت تحویل مرسوله به پست
نوع سرویس
دفتر پستی مبدا
مبدا و مقصد
نام گیرنده و نام فرستنده
کدپستی گیرنده و فرستنده
وزن و هزینه پست
تاریخ و ساعت آخرین مکان مرسوله که ثبت شده است
نقطه پستی
نام مامور پست (نامه رسان)
تصویر مامور پست
رویداد یا وضعیت فعلی مرسوله
امضا و نام گیرنده مرسوله

در صورتی که مایل هستید جزئیات بیشتری از مرسوله خود مشاهده کنید می‌توانید در پایین صفحه بر روی گزینه زردرنگ مشاهده جزئیات بیشتر مرسوله  کلیک کنید.

چگونه مرسوله پستی را پیگیری کنیم؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۱ دی ۱۳۹۸
اصلا جواب نداد
آخرین اخبار