گوشی‌های تلفن همراه وزرای کابینه انگلیس بررسی می‌شوند

بنا به گزارش دیلی تلگراف، به دنبال درز اطلاعات محرمانه و امنیتی جلسه شورای امنیت ملی انگلیس گوشی‌های تلفن همراه وزرای کابینه این کشور مورد بررسی قرار می‌گیرند.

به دنبال درز اطلاعات محرمانه گوشی‌های تلفن همراه وزرای کابینه انگلیس بررسی می‌شوندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنا به گزارش دیلی تلگراف به دنبال درز اطلاعات محرمانه جلسه شورای امنیت ملی انگلیس، قرار است از وزاری کابینه این کشور خواسته شود تا گوشی‌های تلفن همراه خود را در اختیار بازرسان تحقیقات مربوط به درز تصمیمات محرمانه  قرار دهند.

دیلی تلگراف گزارش داد این تحقیقات به منظور بررسی درز تصمیمات محرمانه شورای امنیت ملی انگلیس به ریاست ترزا می، نخست وزیر این کشور برای اعطای مجوز مشارکت به شرکت هواوی به منظور توسعه شبکه نسل پنجم خود در انگلیس صورت می‌گیرد.

همچنین بنا به این گزارش، از وزاری کابینه انگلیس پرسیده شد که آیا آن‌ها پیش از انتشار این خبر در روز چهارشنبه با دیلی تلگراف صحبت کرده اند یا خیر. بنا به گزارش دیلی تلگراف، گاوین بارویل، رئیس ستاد کارکنان ترزا می‌، اعلام کرد اگر کسی مسئول درز اطلاعات امنیتی شناخته شود، دیگر نمی‌تواند در دولت انگلیس فعالیتش را ادامه دهد.

همچنین از وزاری کابینه انگلیس خواسته می‌شود که اقدامات و مکالمات خود پس از نشست شورای امنیت ملی در روز سه شنبه، که در آن نخست وزیر این کشور اجازه مشارکت شرکت هواوی در ساخت نسل آینده شبکه تلفن همراه در انگلیس را داد، را افشا کنند. به دنبال افشای این اطلاعات حساس جرمی هانت، وزیر خارجه، گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع و ساجد جاوید، وزیر کشور انگلیس دست داشتن در درز این اطلاعات را به شدت انکار کردند.

پس از آنکه دیلی تلگراف روز چهارشنبه گزارش داد نخست وزیر انگلیس با مشارکت شرکت مخابراتی هواوی در ایجاد زیرساخت نسل پنجم تلفن همراه خود علیرغم مخالفت وزاری کابینه از جمله جاوید، ویلیامسون و هانت و چند تن دیگر موافقت کرده، تحقیقاتی در خصوص چگونگی درز این اطلاعات امنیتی آغاز شد. همزمان گزارش‌های منتشر شد که آمریکا آماده می‌شود تا انگلیس را برای تجدید نظر در تصمیم خود در خصوص همکاری با شرکت چینی هواوی تحت فشار قرار دهد.

طی ماه‌های گذشته شرکت مخابراتی هواوی با اتهاماتی در خصوص جاسوسی برای مقامات چین و سرقت اطلاعات تجاری متهم شده است. با این حال شرکت هواوی با رد تمامی این اتهامات خود را مستقل از دولت چین اعلام و تاکید کرد دلیلی برای محدود شدن فعالیت‌های شبکه نسل پنجم آن در هیچ کشوری وجود ندارد.

آمریکا، نیوزیلند و استرالیا تاکنون به دلیل آنچه تهدیدات امنیتی خوانده شده، از توسعه شبکه‌های نسل پنجم هواوی در کشور‌های خود جلوگیری کردند. آمریکا همچنین تلاش می‌کند متحدان اروپایی را در این زمینه با خود همراه کند و از آن‌ها خواسته تا محدودیت‌های مشابه‌ای را علیه شرکت هواوی اعمال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار