طرح حذف دلار از چرخه مبادلات تجاری ایران در مجلس بررسی می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح حذف دلار از چرخه مبادلات تجاری ایران با کشورهایی که با‌ آن‌ها مرادوات اقتصادی و بازرگانی دارد در مجلس بررسی می‌شود.

طرح حذف دلار از چرخه مبادلات تجاری ایران در مجلس بررسی می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  محمود شکری صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح حذف دلار از چرخه مبادلات تجاری ایران با سایر کشور‌ها در مجلس تهیه شده گفت: با تصویب این طرح، در مبادلات تجاری ایران با کشور‌هایی که با آنان مرادوات اقتصادی دارد از پول رایج دو کشور استفاده می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طرح حذف دلار از مبادلات اقتصادی توسط برخی از نمایندگان تهیه، اما جهت بررسی هنوز به این کمیسیون ارجاع نشده است عنوان کرد: مهم‌ترین موضوع این طرح این است که بتوانیم از پول ملی کشور‌هایی که با آنان تجارت و مراوده داریم استفاده کنیم.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس سفر اخیر ظریف به آنکارا و مطرح شدن بحث استفاده از واحد پولی دو کشور در مبادلات تجاری توسط وی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ظاهراً رؤسا و مقامات کشور ترکیه نیز متقابلاً از پبشنهاد کشورمان و اجرای این طرح استقبال کرده‌اند.

شکری علاقه‌مندی کشور‌هایی نظیر روسیه، هند و چین برای انجام مرادوات تجاری با ایران و ارائه پول ملی را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: علاوه بر این‌ها مبادله اقتصادی و تجاری با کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نیز با یورو انجام می‌شود که مطمئناً مزایای فراوانی را برای ایران به دنبال دارد.

وی اتخاذ سیاست‌های اصولی در شرایط تحریم اقتصادی و برنامه‌ریزی برای مقابله با تهدیدات و فشار‌های آمریکا توسط کشورمان را لازم و ضروری خواند و گفت: در حال حاضر دلار به اهرم فشار آمریکا بر سایر کشور‌ها تبدیل شده است به طوری‌که سعی دارد به وسیله آن ملت‌ها را به بند بکشد.

شکری در مورد کسانی که به صورت شخصی اقدام به نگهداری دلار در منزل می‌کنند نیز اظهار داشت: در صورت تصویب طرح حذف دلار از مبادلات اقتصادی و تجاری، این افراد ۶۰ روز مهلت دارند به بانک مرکزی جهت تبدیل ارز خود مراجعه کنند در غیر این‌صورت عمل آنان مصداق بارز قاچاق محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز امیدواری از تصویب طرح حذف دلار از صحنه مبادلات اقتصادی کشورمان با سایر کشور‌ها توسط نمایندگان ابراز داشت: ایران در حال حاضر شرایط تحریمی بسیار سختی را می‌گذراند، اما با یاری خداوند متعال و با اتخاذ سیاست‌های هدفمند در برابر تمام فشار‌ها ایستادگی می‌کند.

انتهای پیام/س

طرح حذف دلار در مجلس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
مشکل از زیرساخته دوما دلار جهانیه نمیشه حذفش کرد اگه حذف بشه کی ارزه مارو قبول میکنه که صادرات واردارت کنیم باید به فکره بالا بردنه ارزش پول خودمون باشیم وضع خرابه والسلام
Iran (Islamic Republic of)
نو
۱۲:۲۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
کلامشکل درنوع ارزنیست مشکل درنظارت ونظم است که نیست