کاهش تلفات جاده‌ای در اصفهان

رئیس پلیس راه استان اصفهان از کاهش ۱۳ درصدی آمار جانباختگان جاده‌ای در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین پورقیصری، رئیس پلیس راه استان اصفهان اظهار کرد: آمار تصادفات از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین ۱۲ درصد کاهش تصادف را نشان می‌دهد و در آمار جان باختگان نیز ۱۳ درصد کاهش تلفات را شاهد بودیم؛ همچنین در تصادفات منجر به جرح هم ۳ درصد کاهش داشتیم.
وی گفت: بیش از ۷۰ درصد از تلفات و تصادفات در سطح راه‌های جاده مربوط به خستگی است که در همین راستا ۳۰ ایستگاه امنیت و سلامت در نقاط پرحادثه ایجاد کردیم که نقش به سزایی در کاهش تصادفات داشت.
 

کاهش ۴۰۰ درصدی تصادفات در محور اصفهان قم

 
رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: باتوجه به اینکه بزرگراه‌ها همیشه گزینه ایمن برای احداث یک جاده است، ولی ما در مسیر اتوبان اصفهان-کاشان- قم آمار تصادفات بالاست که ما این محور را به عنوان محور ایمن انتخاب کردیم و ۲۰ ایستگاه و محل توقف در این محور ایجاد شد و اقداماتی کردیم که برای خانواده‌ها نیز جاذبه داشته باشد که در همین محور شاهد کاهش ۴۰۰ درصدی تصادفات بودیم.

پورقیصری افزود: در طول مسیر در ابتدای حرکت ناوگان حمل و نقل عمومی را بررسی کردیم که خوشبختانه تصادفی هم در این حوزه نداشتیم.
رئیس پلیس راه استان اصفهان بیان کرد: رویکرد فرهنگی نیز با همکاری اداره کل راهداری را انجام دادیم و بنر‌های اطلاع‌رسانی خوبی را در مسیر‌ها نصب کردیم؛ در ۴۵ نقطه پرحادثه که طی ۸ سال احصا شده بود نیز پلیس مستقر شد که در کاهش آمار تصادفات نقش مهمی ایفا کرد.

وی ادامه داد: سامانه سپهتن مربوط به اتوبوس‌ها را به خوبی بهره‌برداری کردیم و از ۱۰۵ نقطه که دوربین‌های کنترل ترافیک نصب هست، به خوبی استفاده کردیم.
 
 

بخش سخت استان لرستان به اصفهان سپرده شد

 
پورقیصری به بلا‌های طبیعی رخ داده در ایان نوروز اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز شاهد ۲ حادثه غیرمترقبه بودیم که ابتدا طوفان شن نائین بود که مجبور شدیم تمامی محور‌ها را ببندیم و کار امدادی با را همکاری راهداری و هلال احمر و دیگر سازمان‌ها برای خودرو‌های درگیر طوفان را انجام دهیم.

رئیس پلیس راه استان اصفهان ادامه داد: همچنین سیل در سمیرم رخ داد که خوشبختانه توانستیم آن را هم مدیریت کنیم.


فرزاد دادخواه ، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان هم عنوان کرد: سیل در سمیرم باعث از بین رفتن دسترسی ۲ پل شد که فورا دوپل جایگزین شد و پیش از شروع سال بنا داشتیم که در یک مانور پل خرپایی سیمانی را در یک جایی بنا کنیم، ولی این مانور به حقیقت تبدیل شد و باتوجه به مشکلاتی که برای حمل این پل داشتیم، در سمیرم نصب شد.

 وی اذعان کرد: ۲۵ کیلومتر از استان لرستان که به قول خود استان لرستان بخش دشوار محور بود، به استان اصفهان سپرده شد و یک محور ۸ کیلومتری دیگر هم به اصفهان سپرده شده است که تا هفته آینده کار آن به اتمام خواهد رسید.


 
انتهای پیام/ی
برچسب ها: پلیس راه ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار