بهره مندی بیش از ۷۰ هزار مسافر از طرح خدمات نوروزی هلال احمر اصفهان

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان از خدمات‌رسانی به ۷۱ هزار و چهل نفر مسافر نوروزی درنوزدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی این جمعیت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،شهریار انصاری رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان با بیان اینکه آیین افتتاحیه هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی با حضور استاندار محترم، معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان کشور و مسئولین استانی و شهرستانی در مرکز eoc این جمعیت برگزار شد، گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین ماه امسال، ۷۱ هزار و چهل نفر از مسافرین به ایستگاه‌های ایمنی و سلامت هلال احمر اصفهان مراجعه و از خدمات نوروزی آن بهره‌مند شدند.
 
وی افزود: در این طرح جوانان هلال احمر در بخش‌های مختلف از جمله برپایی چادر‌های سلامت، برپایی خیمه‌های نماز، برپایی فضای دوستدار کودک، اجرای طرح بهرفت (بهبود رفتار‌های ترافیکی) و امضاء میثاق نامه، خدمات متعددی را به مسافران ارائه کردند.
انصاری با اشاره به مراجعه ۹ هزار و پنج مسافر نوروزی به چادر‌های سلامت هلال احمر ادامه داد: این مسافران خدمات سلامت شامل کنترل فشارخون و ... را دریافت کردند.
 
وی تصریح کرد: از فضای دوستدار کودک ایجاد شده برای مسافرین نوروزی ۸ هزار و ۱۸۷ کودک و در خیمه‌های نماز برپا شده نیز بیش از ۲۱۰۰ نمازگزار استفاده کردند.
 
رییس جمعیت هلال احمر اصفهان در خصوص طرح بهرفت "بهبود رفتار‌های ترافیکی" که با هدف پیشگیری از تصادف‌های جاده‌ای و با رعایت نکات ایمنی و توصیه‌های امدادی اجرا شد، گفت: در این طرح که به امضاء میثاق نامه منجر شد، با استقبال مردم همراه بود و ۱۳ هزار و ۵۰۲ نفر به این کمپین پیوستند.

انصاری با اشاره به اجرای طرح "سحاب" سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه سازمان جوانان گفت: در این طرح ۱۰ تیم دو نفره از جوانان هلال احمر با دوچرخه و یا به صورت پیاده در مکان‌های گردشگری و پرتجمع حضور پیدا کردند وخدمات فرهنگی و امدادی متنوعی را به ۴ هزار و هفتصد مسافر ارائه دادند.
 
وی با بیان اینکه ۴۰ هزار و ۷۱۴ نقشه، ۴۰ هزار و ۶۵۰ بروشور و ۵۰ هزار و نهصد عدد از سایر محصولات فرهنگی بین مسافران نوروزی توزیع شد، افزود:. در جریان اجرای این طرح ۱۵۱ عضو جوان داوطلب و افتخاری از کانون‌های دانشجویی، دانش آموزی، جوانان، روستایی و غنچه‌ها در ۵ پست ثابت و سیار در سطح شهرستان به مسافران نوروزی خدمت رسانی کردند.
 
رییس هلال احمر اصفهان همچنین در تشریح فعالیت‌های امدادی این جمعیت در ایام نوروز عنوان کرد: طرح ملی امداد و نجات نوروزی در این شهرستان با فعالیت یک پایگاه ثابت در کوهپایه و ۲ پایگاه سیار در قالب تیم توانا خواهران و تیم واکنش سریع برادران مستقر در ایستگاه ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در محور شرق (سه راهی فرودگاه)، اجرا شد.
انصاری در پایان به اجرای بازآموزی ویژه طرح امداد و نجات نوروزی ۹۸ با هدف توانمندسازی نجاتگران فعال در پایگاه‌های امداد و نجات سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: امدادگران با به کارگیری یک دستگاه آمبولانس، دو دستگاه خودروی امدادی و دو دستگاه موتور سیکلت امدادی به صورت ۲۴ ساعته، در طول طرح آماده پاسخگویی لازم و ارائه خدمات امدادی بودند.

انتهای پیام/س

اقدامات هلال احمر در نوروز 98

برچسب ها: هلال احمر ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار