در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پرداخت بخشی از معوقات معلمان خارج از کشور تا ۲۰ روز آینده

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: از پرداخت فوق العاده ویژه معلمان خارج از کشور طی ۲۰ روز آینده خبر داد.

پرداخت بخشی از معوقات معلمان خارج از کشور تا ۲۰ روز آیندهغلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رسیدگی به وضعیت معلمان خارج از کشور و پرداخت مطالبات آنها اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، تحریم‌ها  و محدودیت شدید ارزی برای تامین منابع حقوق معلمان شاغل در خارج از کشور دچار مشکل شدیم.
 
وی ادامه داد: علاوه بر محدودیت‌های تامین اعتباری ارزی،  انتقال ارز به کشور‌های دیگر هم با مشکل مواجه است و بر همین اساس پرداخت حقوق و مزایای معلمان خارج از کشور به تعویق افتاد.

کریمی از تلاش بانک مرکزی برای پرداخت مطالبات معلمان خارج از کشور خبر داد و گفت: با توجه به تمهیدات انجام شده سه ماه از معوقات سال ۹۷ فرهنگیان در حال آماده سازی است و حدودا ظرف ۲۰ روز آینده تامین شود.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور افزود: اکنون این اعتبار به دست معلمان نرسیده است و مراحل انتقال را طی می‌کند تا به کشور‌های مبدا برسد.

اعتبار۵۲ میلیارد تومانی برای پرداخت بخشی از مطالبات فرهنگیان

وی با اشاره به اینکه اعتبار در نظر گرفته شده ۵۲ میلیارد تومان است که به ارز تبدیل می‌شود تاکید کرد: این مبلغ فوق‌العاده شغل معلمان را تامین می‌کند و حق مسکن در این پرداختی لحاظ نشده است.

کریمی درباره پرداخت مطالبات معلمانی که ماموریت آنها به اتمام رسیده است، گفت: هیچ تفاوتی بین این معلمان و معلمان شاغل در خارج از کشور وجود ندارد و مبالغ فوق العاده شغل آنها هم همزمان با معلمان شاغل پرداخت خواهد شد.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور تصریح کرد: با وجود تامین اعتبار موجود، اما به دلیل محدودیت در انتقال ارز مشکلاتی وجود دارد، ولی با همکاری بانک مرکزی سعی داریم تا طی ۲۰ روز آینده پرداخت بخشی از مطالبات محقق شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Japan
ح
۰۰:۳۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
شایدما معلمین خیلی مقصرباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور
باسلام
داخل کشوری چی ؟
خبری نیست ؟
گرونی فشار می اره
آخرین اخبار