سازمان تاکسی رانی هنوز تعرفه جدید یا افزایش قیمتی را اعلام نکرده است

مدیرعامل تاکسیرانی کرمانشاه گفت : تاکنون هیچ افزایش نرخی برای کرایه تاکسی در کرمانشاه اعلام نشده است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سجاد سلیمانی، مدیرعامل تاکسیرانی کرمانشاه در خصوص افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها در شهر کرمانشاه گفت : تاکنون هیچ افزایش نرخی برای کرایه تاکسی در کرمانشاه اعلام نشده است.

وی گفت : تا زمانی که تعرفه جدید و افزایش نرخی از سوی سازمان تاکسیرانی اعلام نشود گرفتن هرگونه وجه اضافه از مسافر توسط رانندگان تاکسی متخلف محسوب می‌شود.

مدیرعامل تاکسیرانی کرمانشاه تصریح کرد: نرخ‌های پیشنهادی ما آماده است و به محض که مصوبه شورا را در این زمینه بگیریم نرخ‌های جدید را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: تا زمانی که ما نرخ‌های جدید را اعلام و اطلاع رسانی کنیم هرگونه افزایش نرخ کرایه تاکسی تخلف محسوب می‌شود

سلیمانی افزود: نرخ‌های جدید هم اکنون در دست بررسی و کارشناسی است و در اولین فرصت برای تصویب به شورای اسلامی ارسال خواهد شد و پس از اخذ مصوبه شورا به مرحله اجرا در می‌آید.

وی شماره تلفن‌های ۳۸۲۱۱۹۴۸ و ۳۸۲۴۶۵۶۵ مربوط به واحد شکایات و بازرسی سازمان تاکسیرانی را نیز به عنوان پل ارتباطی مردم با این سازمان اعلام کرد تا به این وسیله نسبت به اعلام شکایت خود اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمانشاه افزود گشت‌های تاکسیرانی نیز در سطح شهر حضور دارند و مردم می‌توانند شکایات خود را نیز به صورت شفاهی و کتبی به این گشت‌ها اعلام کنند و در صورت احراز تخلف حتماً با متخلفین برخورد خواهد شد.

سید احسان احسانی عضو شورای شهر کرمانشاه در این زمینه اظهار داشت: معمولاً افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها از طرف سازمان تاکسیرانی شهرداری به شورا اعلام می‌شود.

وی افزود: پس از اعلام شهرداری، شورا نیز این موضوع را در کمیسیون تخصصی خود مطرح می‌کند و پس از انجام اقدامات کارشناسی در کمیسیون تخصصی مربوطه، در جلسه رسمی مصوب خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه ادامه داد: تا به این لحظه هیچ نامه‌ای مبنی بر افزایش تعرفه کرایه تاکسی به شورای شهر ارسال نشده است.

وی یادآور شد: هر ساله طی ماه‌های خرداد و تیر این اتفاق صورت می‌گیرد و تا کنون هیچ سالی نبوده که از اول فروردین تعرفه کرایه تاکسی افزایش پیدا کرده باشد و در سنوات قبل نیز افزایش کرایه تاکسی در ماه‌های خرداد و تیر مصوب و به سازمان تاکسیرانی ابلاغ شده و هنوز یک سال از مدت تعرفه‌های قبلی نگذشته است.

احسانی در پاسخ به اینکه در تصویب افزایش قیمت تعرفه کرایه تاکسی به چه مؤلفه و نکاتی توجه می‌شود؟ گفت: با توجه به مباحث تورم و افزایش قیمت‌ها در بازار باید کرایه تاکسی‌ها نیز متناسب با این وضعیت افزایش یابد که به طرفین اعم از مردم و رانندگان تاکسی فشاری وارد نشود.

وی افزود: علاوه بر رعایت این تناسب در مواردی، چون تورم در بحث تعیین قیمت‌ها، باید تمام آیتم‌ها از جمله بار ترافیکی و مسیر‌های تازه ایجاد شده نیز مورد توجه قرار گیرد که قیمت نهایی یک قیمت منطقی باشد.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه هر ساله معمولاً چند درصد افزایش قیمت در نرخ کرایه تاکسی‌ها داریم؟ گفت: هر سال بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت در نرخ کرایه تاکسی‌ها داشتیم و این افزایش‌ها بستگی به مسیر نیز دارد.

احسانی در پاسخ به اینکه نظارت بر اجرای این مصوبه بر عهده چه کسی است؟ گفت: نظارت بر این مصوبه در وهله اول بر عهده سازمان تاکسیرانی و سپس در صورت نیاز شورای شهر نیز نظارت خواهد کرد.

عضو شورای شهر کرمانشاه تصریح کرد: شورای اسلامی شهر بر عملکرد شهرداری و سازمان‌های ذیربط آن نظارت دارد و در این مورد نیز بر عملکرد تاکسیرانی در این زمینه نظارت خواهد کرد.

وی در پایان از رانندگان تاکسی در کرمانشاه درخواست کرد در انتظار تصویب تعرفه جدید از سوی شورا باشند تا، چون سنوات قبل پس از یک سال تعرفه‌های جدید اعلام و اجرا شود و اگر رانندگان تاکسی مدت یکی دو ماه باقی‌مانده را تحمل کنند قطعاً شورا با یک نظر کارشناسی و منطقی تعرفه سال ۹۸ را اعلام خواهد کرد.

با توجه به اینکه هنوز افزایش تعرفه‌ای از سوی سازمان تاکسی رانی اعلام و اطلاع رسانی نشده است، افزایش خودسرانه کرایه‌ها از سوی رانندگان نوعی تخلف است، لذا می‌طلبد در وهله اول مسئولان مربوطه نظارت بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند و در مرحله بعد شهروندان نیز خود به عنوان ناظر عمل کرده و از طریق شماره‌های اعلام شده، موارد تخلف را به سازمان تاکسی رانی اطلاع دهند .

 

 

انتهای پیام/د

هرگونه افزایش کرایه تاکسی تا زمان اعلام تعرفه جدید تخلف است

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار