اقتدار کشور در سایه علم و دانش است

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، گفت: علم و دانش است که می‌تواند برای کشور اقتدار بیاورد.

اقتدار کشور در سایه علم و دانش استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده، ولی فقیه در استان،عصر امروز در هفتاد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه، بایستی به مساله ارتقای علم، تحقیق، پژوهش و پیشرفت کشور توجه کنیم، افزود: باید بدانیم بدون انواع دانش اقتدار کشور امکانپذیر نیست بلکه با علم و دانش است که برای کشور اقتدار بوجود می‌آید.


وی تصریح کرد: برای تحقق گام دوم انقلاب باید قدم‌های خوبی برداریم و ضرورت دارد که تحول در نظام آموزشی معلمان را با محوریت ارتقای جایگاه علمی و دانشی معلمین، ارتقای جایگاه حرفه‌ای معلمین از سوی دست اندر کاران فرهنگی و آموزشی کشور مورد توجه قرار گیرد تا آن‌ها را در ایفای نقش تربیتی نسل جوان در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است مورد توجه قرار گیرد.

نماینده، ولی فقیه دراستان با تاکید بر اینکه ایجاد و تقویت روحیه علمی و انگیزه خدمت رسانی به جامعه در دانش آموزان و دانشجویان در جامعه اسلامی مد نظر باشد، افزود: ضمن اینکه به آموزش‌های علمی کاربردی و تربیت نیروی کار متخصص توجه شود باید قرار گرفتن مسایل علمی و آموزشی جامعه در صدر اولویت‌های علمی و پژوهشی باشد.


امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه باید برنامه ریزی‌های هدفمند نظام آموزشی با در نظر گرفتن مبانی فکری و اندیشه‌ای یا تناسب غیر محتوای آموزشی با مهارت‌های حرفه‌ای و شغلی مورد نیاز جامعه مد نظر باشد، خاطر نشان کرد: آموزشی مذ نطر باشد که از نظر شغلی مورد نیاز جامعه است و امروزه پذیرش بدون هدف افراد در رشته‌ها بدون در نظر گرفتن نیاز‌های جامعه بیشتر مشهود است که باید مورد بررسی قرار گیرد.


وی از تلاش سپاه، هلال احمر، شهرداری، طلاب و روحانیون استان و نیز دیگر دستگاه‌های کمک رسان به استان‌های درگیر با سیل قدردانی کرد و گفت: از همه مسئولین که با تدابیر و همت والا و مساعدت، همکاری و همیاری در جلوگیری و پیش بینی از سیل احتمالی در استان تلاش کردند نیز سپاسگزارم.

وی در بخش پایانی سخنان خود از اطلاع رسانی به موقع صداوسیما در مورد مدیریت بحران و کمک رسانی دستگاه‌ها قدردانی کرد و گفت: در این همایش فقه گردشگری که با حضور نمایندگانی از ۶۰ کشور و از پنجاه ملیت بواسطه همراهی استاندار محترم و همه دست اندر کاران صورت گرفت نیز سپاسگزاریم.


همچنین در این جلسه محمد رضا پور محمدی، استاندار آذربایجان شرقی، نیز با اظهار تاسف از وقوع سیل در تعدادی از استان‌های کشور در روز‌های ابتدایی سال ۹۸ و مشکلاتی که برای هموطنان پیش آمده، گفت: در استان ما به لطف خدا با همراهی و همکاری دستگاه‌های مختلف مشکل خاصی بوجود نیامد، اما بواسطه بارش‌های خوبی که در استان اتفاق افتاد، سطح آب دریاچه ارومیه افزایش یافت و از چهار میلیارد متر مکعب نیز گذشت.


وی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد مشکلاتی واقعی بوده و نمی‌توانیم وجود آن را کتمان کنیم، اما مقداری از این مشکلات و نارسایی‌ها بواسطه تحریم‌های ظالمانه دشمنان است که با هدف ضربه به کشور اتفاق می‌افتد و دشمن سعی دارد با جنگ روانی مردم را نسبت به آینده کشور دلسرد کند.

استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت بهتر مصرف کردن و اصلاح الگوی مصرف در جامعه تاکید کرد و گفت: نگرانی‌هایی در جامعه توسط دشمن ایجاد شده که مردم فکر می‌کنند آرد و شکر نداریم، اما سیلوهایمان پر از آرد است و در زمینه شکر نیز مشکلی نداریم، بدانید که این‌ها دسیسه دشمنان است و مانند همیشه ناکام خواهند ماند.

در این جلسه اعضای شورا نظرات خود را در مورد تحقق گام دوم انقلاب بیان کردند و بر اساس مصوبه این جلسه مقرر شد که یک کارگروه موقت برای بررسی و تنظیم کارگروه‌های تخصصی علمی و مشورتی در شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل شود.

انتهای پیام/

برای تحقق گام دوم انقلاب باید قدم‌های خوبی برداریم

برچسب ها: جوانان ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار