اختصاص بیش از ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید

بیش از ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید، امسال به تولیدکنندگان خراسان جنوبی اختصاص یافت.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،عابدینی معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان امروز در بازدید از دو واحد صنعتی تولید لوله‌های پلی اتیلن و سازه‌های فلزی واقع در شهرک صنعتی بیرجند به مناسبت هفته کار و کارگر گفت: این تسهیلات امسال به متقاضیانی پرداخت می‌شود که یا نیاز به سرمایه در گردش و نوسازی ماشین آلات صنعتی دارند یا طرح تولیدی شان پیشرفت بالای ۶۰ درصد دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم در جمع مدیران و کارگران واحد تولیدی سازه‌های فلزی بیرجند گفت:دستمزد کارگران، امسال ۳۶ درصد افزایش یافته است، هر چند دولت تلاش می‌کند این میزان به روز رسانی شود.

رکنی همچنین با اشاره به پرداخت ۲۰۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار در سال ۹۷ افزود: هزار و ۴۰۰ طرح از این تسهیلات بهره‌مند شدند و ۲ هزار و ۷۱۸ کارگر، بیمه اجباری شدند که این نشان می‌دهد تسهیلات پرداختی اثرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه حوادث کارگری در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد کاهش داشته است گفت: سال ۹۶ حوادث کارگری ۵۱ مورد بود که با ارتقای ایمنی و آموزش کارگران، این حوادث در سال ۹۷ به ۴۶ مورد کاهش یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی همچنین به بهبود روابط کارگر و کارفرما در استان اشاره کرد و افزود: تعداد دادخواست‌ها در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن ۲۰ درصد کاهش یافت که این نشان از توجه به امر سازش و مشاوره میان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی دارد.

در این بازدید تولیدکنندگان، نبود سرمایه در گردش، کمبود نقدینگی برای خرید مواد اولیه و سخت گیری بانک‌ها در گرفتن وثیقه را از مهمترین مشکلات خود عنوان کردند و تسهیل در پرداخت تسهیلات را خواستار شدند.

انتهای پیام / ط ا

کاهش حوادث کارگاهی نسبت به سال گذشته

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.