رییس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی؛

در سال ۹۸ دو گام اساسی برای رونق تولید برداشته می‌شود

رییس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی از پرداخت ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در سال ۹۸ خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،کاتب، رییس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی امروز در نشست با اعضای مجمع نمایندگان خراسان جنوبی دربیرجند گفت: در نشست مشترک فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی با سازمان برنامه و بودجه تصمیم گرفته شد دو گام اساسی برای رونق تولید برداشته شود.

وی افزود: گام اول ادامه پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی است که ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات از سال قبل باقی مانده تا امسال کمک خوبی به تولید شود.
کاتب گفت: این تسهیلات قرض الحسنه با نرخ سود ۴ درصد در اختیار تولیدکنندگان و متقاضیان قرار گیرد تا تولید در کشور به ویژه مناطق مرزی و روستایی شکل گیرد.
 رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: ۳۷۲ میلیارد تومان هم امسال از اعتبارات تبصره ۱۸ شامل تسهیلات صندوق توسعه ملی و بانک‌ها به عنوان بسته حمایتی داده شود تا رونق تولید شکل بگیرد.


کاتب گفت: توافق دیگری که انجام شد این بود که تمام اسامی گیرندگان تسهیلات اشتغال پایدار را دریافت کردیم و در اختیار صدا و سیما قرار دادیم تا مراکز استانی با هماهنگی بتوانند هم ناظر بر تحقق اشتغال باشند و هم برای رونق تولید فرهنگسازی شود.


وی افزود: نکته مهم در این خصوص این است که مقرر شده است افرادی که تسهیلات را در جایی غیر از تولید هزینه کنند نرخ تسهیلات قرض الحسنه از ۴ به ۱۸ درصد افزایش یابد تا از فرار منابع مالی جلوگیری شود.
انتهای پیام/ب


پرداخت ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در سال ۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار