تصاویر دیدنی از رباتی که کشاورزی می‌کند

ربات‌های کشاورز در آینده نزدیک به جای انسان‌ها در مزرعه‌ها به کشت و برداشت محصول‌های کشاورزی خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان نوعی ربات کشاورز تولید و در مرزعه هایی ویژه در کالیفرنیای آمریکا راه‌اندازی کرده‌اند که می‌توانند به کشاورزی بپردازند.
 
در آمریکا حدود ۷۵ درصد از کاهوی مصرفی از منطقه ای ویژه به نام San Joaquin Valley تهیه و تامین می شود زیرا وضعیت آب و هوایی آنجا برای کشت و زرع سبزیجات بسیار مناسب است.
 

بر همین مبنا شرکت‌های بزرگ سازنده ربات‌های کارگر از جمله Iron Ox ربات‌های کشاورز غول پیکری ساخته‌اند که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی به کشت سبزیجات به ویژه کاهو می پردازد.
 

ربات کشاورز ساخت این شرکت دارای دوربین های متعدد برای بررسی سبزیجات و کنترل از راه دور مزرعه است، سیستم‌های به کار رفته در ربات به او این امکان را می‌دهند که محل دقیق هر گیاه و نیاز او را شناسایی کند.
 

این ربات کشاورز Angus نام دارد، وزن آن حدود ۱۰۰۰ پوند و قادر به حمل ۸۰۰ پوند انواع محصول های زراعی است. ربات دارای نوعی بازوی رباتیک بسیار هوشمند و دارای گستره حرکتی وسیعی است.
 

کارشناسان اکنون به آزمایش و بررسی عملکرد این ربات برمحصول‌های کشاورزی پرداخته‌اند و اعتقاد دارند در آینده نه چندان دور بسیاری از میوه و سبزیجات مورد استفاده انسان‌ها به وسیله ربات‌ها کاشته و برداشت شده است.
 

محققان در مرحله‌های بعدی آزمایش خود در نظر دارند قابلیت‌های بیشتری به ربات بیافزایند تا امکان مراقبت و کاشت از تعداد بیشتری از گیاهان را به دست آورد.
 
منبع: bloomberg
انتهای پیام/

ربات‌ها به جای کشاورزان در زمین‌های زراعی کاهو می‌کارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
ژاپن انها صنعت امریکا را دزدیدنند شدن کشور صنعتی که با امریکایها رقابت میکنند
آخرین اخبار