پایگاه انتقال خون بوکان بازگشایی نمی‌شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: بازگشایی پایگاه انتقال خون این شهرستان بر اساسی روندی که در گذشته داشته است، غیر ممکن است.

محمد عباسی مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،در تشریح دلایل تعطیلی پایگاه انتقال خون این شهرستان با بیان اینکه سازمان انتقال خون یک سازمان مستقل و دولتی است و دارای وظایف و تشکیلاتی مستقل از وزارت بهداشت و درمان می‌باشد، گفت: در سنوات قبل (از سال ۱۳۸۹) با توجه به تفاهمات صورت گرفته میان دانشگاه علوم پزشکی و سازمان انتقال خون آذربایجان غربی و با هدف راه‌اندازی موقت پایگاه انتقال خون در شهرستان بوکان، مقرر شد که مکان و پرسنل مورد نیاز از طریق شبکه بهداشت و درمان و تجهیزات لازم و وسایل مصرفی از سوی سازمان انتقال خون فراهم شود و به این ترتیب پایگاه انتقال خون بوکان آغاز به کار کرد.

وی افزود: اواسط سال ۱۳۹۵ و در زمان تصدی مدیر وقت شبکه بهداشت و درمان بوکان، با توجه به شرایط آن زمان امکان ادامه کار این پایگاه با آن مکانیزم، غیر ممکن اعلام گردید و شبکه بهداشت و درمان با اطلاع دانشگاه علوم پزشکی و هماهنگی با سازمان انتقال خون، اقدام به تعطیلی این پایگاه کرد.

عباسی ادامه داد: در ادامه با وجود تلاش‌های به عمل آمده از طریق مسئولان عالی شهرستان بوکان، تاکنون سازمان انتقال خون اقدامی عملی در راستای تاسیس پایگاه و یا مرکز انتقال خون در این شهرستان انجام نداده و بازگشایی دوباره این پایگاه با روندی و مکانیزمی که در گذشته داشته است، غیر ممکن می‌باشد و این امر در اختیار شبکه بهداشت و درمان نیست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان در پایان تاکید کرد: بر این اساس شایسته است مسئولان عالی شهرستان تمامی تمرکزشان را بر روی سازمان انتقال خون استان قرارداده تا انشاالله شاهد تاسیس مرکز انتقال خون در این شهرستان باشیم.

هفته گذشته با درخواست شبکه بهداشت و درمان بوکان، ساختمانی که پایگاه انتقال خون این شهرستان در آن مستقر بود، تخلیه شد و تجهیزات آن به سازمان انتقال خون آذربایجان غربی منتقل شد؛ این اتفاق انتقادات بسیاری را از جانب رسانه‌ها و شهروندان بوکانی متوجه شبکه بهداشت و درمان این شهرستان کرد.
 
همچنین مجتبی قهرمان رضائیه مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی نیز، سال گذشته در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه در اولین اظهارنظر خود در خصوص تعطیلی پایگاه انتقال خون بوکان، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان را عامل تعطیلی این پایگاه اعلام کرد.
 
انتهای پیام/م
 

بلا تکلیفی پایگاه انتقال خون بوکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.